Inwestycje Wydarzenia

Meksyk: Linię kolejową Tren Maya zbuduje konsorcjum pod przewodnictwem Alstom-Bombardier

Konsorcjum składające się z Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation México, Gami Ingeniería e Instalaciones i Construcciones Urales Procesos Industriales, dostarczy meksykański Tren Maya – projekt międzymiastowej linii kolejowej, która połączy południowo-wschodnią część Meksyku z półwyspem Jukatan. Na trasie pojawią się 42 pociągi, które wyprodukuje Alstom w zakładzie w Ciudad Sahagún Hidalgo.

Wartość kontraktu to ok. 1,3 mld euro. Część, którą zrealizuje Alstom-Bombardier, kosztuje prawie 1 mld euro. Czynnikami, które zadecydowały o wyborze zwycięskiego konsorcjum, były koszty, stopień integracji narodowej, terminy dostaw i propozycje projektowe.

– Jesteśmy niezwykle dumni, że wygraliśmy przetarg i rozpoczniemy inwestycję Tren Maya – w tym instalację pełnego systemu sygnalizacji. Dostarczymy także trzy typy pociągów – Xiinbal, Janal i P’atal – które są inspirowane kulturą Majów oraz majestatycznym jaguarem. Produkcja właśnie rusza – powiedział Maite Ramos, dyrektor generalny Alstom México.

 

Konsorcjum kierowane przez Alstom-Bombardier będzie odpowiedzialne za zaprojektowanie, produkcję i uruchomienie 42 pociągów X’trapolis, a także za kompletny system sygnalizacji, w tym zaprojektowanie, dostawę i instalację technologii pokładowej ETCS i ponad 1500 km. urządzeń przytorowych, w tym ETCS, nastawnic, systemów zarządzania ruchem i systemów telekomunikacyjnych. Ponadto konsorcjum odpowiada za budowę warsztatów utrzymania ruchu i garaży oraz obsługę posprzedażową urządzeń systemu.

Nowy model X’trapolis Alstom dla Tren Maya to pociąg nowoczesny i niezawodny, będący solidną platformą z modułowym wnętrzem. Do tej pory na świecie zamówiono 5500 składów X’trapolis.

Przy budowie pociągów wykorzystane zostaną komponenty i ekspercka wiedza wniesione z Bombardiera. Wśród produktów będzie lekki pociąg Flexx Eco, zaprojektowany do maksymalnej prędkości 176 km/h. Do tej pory zamówiono lub dostarczono ponad 8300 sztuk tego modelu wózków w krajach takich jak :Arabia Saudyjska, Szwecja, Norwegia, Niemcy, a przede wszystkim w Wielkiej Brytanii.

Konsorcjum zaoferuje X’trapolis w trzech różnych konfiguracjach: pierwsza w elastycznej i wygodnej konfiguracji standardowej (Xiinbal); druga – w formie wagonów restauracyjnych (Janal); i ostatni skład w konfiguracji z podkładem bezprzedziałowym (P’atal). Wszystkie wersje zapewniają pasażerom dużo miejsca na nogi, przestrzeń do swobodnego poruszania się i ułożenia bagażu, dzięki stelażom zapożyczonym z międzymiastowego pociągu Alstom Coradia i pionowym stelażom w każdym wagonie.

Składy na całej długości będą niskopodłogowe. W X’trapolis pasażerowie skorzystają z wysokowydajnego systemu HVAC i szerokich okien.

Tren Maya to kompleksowy projekt o długości 1525 km, który ma na celu rozwój i połączenie południowo-wschodniej części kraju z półwyspem Jukatan. Inwestycja usprawni mobilność w tej części Meksyku. Projekt wygeneruje 4500 bezpośrednich i 7500 pośrednich miejsc pracy, co przyczyni się do znaczącego rozwoju gospodarczego dla społeczności.

Reklama