global Inwestycje Wydarzenia

Metro w Petersburgu zamówiło dwie akumulatorowo-elektryczne lokomotywy

Metro Petersburskie zamówiło w spółce Metrowagonmash (Transmashholding JSC) dwie lokomotywy akumulatorowo-elektryczne z asynchronicznym napędem trakcyjnym. O inwestycji informuje w komunikacie prasowym Transmashholding.

Fot. tmholding

Pierwsza lokomotywa dostarczona zostanie do klienta do końca marca, druga – do maja 2022 r. Inwestycja wpisuje się w petersburski program odnowy floty na lata 2020-2025.

Jak funkcjonować będą nowe lokomotywy akumulatorowo-elektryczne?

Pojazdy działać będą w oparciu o silniki elektryczne, które ładowane mogą być z akumulatorów lub z sieci stykowej. Taka technologia wykorzystywana jest w metrze w sytuacji, gdy zabraknie napięcia w sieci trakcyjnej. Pojazd może być wykorzystany do prac manewrowych lub jako prowadzący skład pociągu.

Konstrukcja lokomotywy oparta jest na pudle wagonu metra 81 – 714. Posiadać będzie dwie kabiny sterownicze. W miejscu przedziału pasażerskiego znajdzie się przedział akumulatorowy. Lokomotywy elektryczne będą również wyposażone w systemy monitoringu wizyjnego. Tabor wyposażony jest w wózki o wzmocnionej ramie.

Charakterystyka lokomotywy elektrycznej:

  • pojemność nominalna akumulatorów trakcyjnych – 1000 A/h;
  • prędkość konstrukcyjna – 90 km/h;
  • żywotność – 50 lat.