Nowe tory, odremontowane perony i przejazdy kolejowe – PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace zasadnicze na linii Przemyśl – Malhowice. Prace na 12 kilometrowym odcinku trasy do granicy z Ukrainą kosztowały ponad 47 mln zł.
![Trasa Przemyśl - Malhowice (fot. Mieczysław Borowiec / PKP PLK)](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2022/10/csm_L._nr_102_Przemysl_-_Malhowice__nowy_tor__w_dali_widac_ostatnie_prace_na_peronie__fot._Mieczyslaw_Borowiec_edc7eb4cea.jpg)
Modernizacja odcinka na linii nr 102 pozwoli uruchomić tam kolejowe połączenia pasażerskie. PKP PLK przywróci je po prawie 30 latach. Bowiem ostatni skład pasażerski przejechał między Przemyślem a granicą z Ukrainą przez Malhowice w 1994 r.
Obecnie przewoźnicy wykorzystują linię do wstawiania wagonów, a także lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą.
Dzięki zrealizowanym pracom, pociągi na trasie będą mogły kursować z prędkością maksymalną 60 km/h. Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice, a także na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace przeprowadzono w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów.
Remont kosztował ponad 47 mln zł netto. Inwestycję wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o. Prace Spółka finansuje ze środków własnych.