Inwestycje Wydarzenia

Na odcinku Warka – Dobieszyn pociągi pojadą nowym torem

Pierwszy nowy tor między Warką a Dobieszynem jest gotowy. Pociągi kursować nim będą od poniedziałku 8 lutego. Dla podróżnych przygotowano także stacje Dobieszyn oraz przystanki – Strzyżyna i Grabów nad Pilicą. Inwestycja poprawi komfort podróży koleją między Warszawą a Radomiem.

Fot. L. Brylowski / PKP PLK

Na trasie kolejowej Warka – Radom, na odcinku Warka – Dobieszyn gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu. Trasa udostępniona zostanie od najbliższego poniedziałku – 8 lutego. Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

Podróżni skorzystać będą mogli z peronów w Dobieszynie oraz Strzyżynie i Grabowie nad Pilicą. Obiekty zostały dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów – w tym o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonawca zamontował wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne.

Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów. Nad Pilicą na nowych mostach kolejowych są już tory. Przeprawy mają po 200 metrów długości.

Pociągami bliżej do Radomia

Kontynuowane są prace na torach z Dobieszyna do Radomia. Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną. Dobry dostęp do pociągów zapewnią nowe i modernizowane stacje i przystanki m.in.: Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Budowane są nowe konstrukcje peronów. Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m3 betonu, czyli około 80 betoniarek.

Czytaj dalej >