Na stacji Kondratowicza, powstającej w ramach budowy ostatniego odcinka linii metra M2, zobaczyć już można część peronu. Wykonawca wybetonował jedną z sekcji, kolejna szykowana jest do zbrojenia.
Tunele metra między stacjami Bródno i Trocka nie są jeszcze gotowe, mimo to tam, gdzie swoją pracę zakończyły tarcze TBM, wykonawca przygotowuje już infrastrukturę stacji. Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Kondratowicza.
Między stacjami Kondratowicza i Bródno wykonawca rozpoczął budowę łącznika między tunelami. Na czym polegają prace? Na rozebraniu części tuneli i budowie połączenia między nimi. Intensywne prace trwają również przy uszczelnianiu pozostałych części tuneli.
W przyszłej części technicznej stacji widać też intensywne prace murarskie i tynkarskie. W pierwszej kolejności gotowe musi być pomieszczenie podstacji energetycznej, w którym ułożona jest już konstrukcja podniesionej podłogi technicznej.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Projekt “Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III” dofinansowany z Funduszu Spójności.
Kwoty w projekcie:
- Wartość ogółem: 3 564 536 216 PLN
- Dofinansowanie UE: 1 952 151 513 PLN