Tabor

Newag i Serwis Pojazdów Szynowych walczą o kontrakt na naprawy P3 zachodniopomorskich Impulsów

Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski otworzył oferty w przetargu na wykonanie napraw P3 przy Impulsach. Wpłynęły dwie oferty, które przekroczyły budżet zamawiającego.

Newag i Serwis Pojazdów Szynowych walczą o kontrakt na naprawy P3 zachodniopomorskich Impulsów (Fot. UMWZP)
Newag i Serwis Pojazdów Szynowych walczą o kontrakt na naprawy P3 zachodniopomorskich Impulsów (Fot. UMWZP)

Na początku lutego br. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na wykonanie napraw P3 przy dwóch jednostkach serii Impuls II: EN63A-035 oraz ED78-019. Postępowanie przewiduje opcję obejmującą 24 kolejnych jednostek z tej samej serii pojazdów wyprodukowanych przez nowosądecki Newag, a dokładniej chodzi o 17 trójczłonowych EZT-ów 36WEa oraz 7 czteroczłonowych jednostek 31WE.

W przetargu wpłynęły dwie oferty, które zostały złożone przez producenta pociągów, czyli Newag oraz Serwis Pojazdów Szynowych. Oferty wyglądają w następujący sposób:

  • NEWAG zaoferował wykonanie naprawy przy dwóch EZT-ach za kwotę 4 225 050,00 zł brutto
  • Serwis Pojazdów Szynowych natomiast wskazał, że wykona zadanie za 4 547 064,00 zł brutto.

Warto tutaj wskazać, że w informacji z otwarcia ofert przedstawiono wyłącznie ceny obejmujące podstawę zamówienia. Ponadto, obie oferty są ponad budżetem zamawiającego, który planował przeznaczyć kwotę  3 147 570,00 zł brutto. Jeżeli Samorząd zdecyduje się podpisać umowę, będzie musiał dołożyć co najmniej milion złotych.

W tym przetargu Newag złożył co prawda tańszą ofertę, lecz jego wygrania nie jest jeszcze przesądzona. Zamawiający określił bowiem cztery kryteria oceny ofert:

  • Cenawaga 60%;
  • Okres gwarancji – waga 10%;
  • Termin realizacji przeglądu P3 przy EZT typu 36WEa z wymianą kompletów kół monoblokowych oraz z wykonaniem przeglądu kompletu zespołów napędowych – waga 15%;
  • Termin realizacji przeglądu P3 przy jednostkach 31WE z wykonaniem wymiany kompletów kół monoblokowych oraz wykonaniem przeglądu silników trakcyjnych – waga 15%.

Jeżeli chodzi o szacunkową wartość całego zamówienia na naprawy P3 łącznie 26 Impulsów (jaką wskazywano w momencie ogłoszenia przetargu) to 33 072 000 zł netto. Jeżeli samorząd zdecyduje się na wykorzystanie całej opcji, wtedy wykonawca będzie zobowiązany do wykonania swojego zadania do końca listopada 2025 roku.

Pełna lista zachodniopomorskich Impulsów, które mogą zostać skierowane na P3 w ramach zamówienia

 

Dodaj komentarz