Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski otworzył oferty w przetargu na wykonanie napraw P3 przy Impulsach. Wpłynęły dwie oferty, które przekroczyły budżet zamawiającego.
![Newag i Serwis Pojazdów Szynowych walczą o kontrakt na naprawy P3 zachodniopomorskich Impulsów (Fot. UMWZP)](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/03/ED78.jpg)
Na początku lutego br. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na wykonanie napraw P3 przy dwóch jednostkach serii Impuls II: EN63A-035 oraz ED78-019. Postępowanie przewiduje opcję obejmującą 24 kolejnych jednostek z tej samej serii pojazdów wyprodukowanych przez nowosądecki Newag, a dokładniej chodzi o 17 trójczłonowych EZT-ów 36WEa oraz 7 czteroczłonowych jednostek 31WE.
W przetargu wpłynęły dwie oferty, które zostały złożone przez producenta pociągów, czyli Newag oraz Serwis Pojazdów Szynowych. Oferty wyglądają w następujący sposób:
- NEWAG zaoferował wykonanie naprawy przy dwóch EZT-ach za kwotę 4 225 050,00 zł brutto
- Serwis Pojazdów Szynowych natomiast wskazał, że wykona zadanie za 4 547 064,00 zł brutto.
Warto tutaj wskazać, że w informacji z otwarcia ofert przedstawiono wyłącznie ceny obejmujące podstawę zamówienia. Ponadto, obie oferty są ponad budżetem zamawiającego, który planował przeznaczyć kwotę 3 147 570,00 zł brutto. Jeżeli Samorząd zdecyduje się podpisać umowę, będzie musiał dołożyć co najmniej milion złotych.
W tym przetargu Newag złożył co prawda tańszą ofertę, lecz jego wygrania nie jest jeszcze przesądzona. Zamawiający określił bowiem cztery kryteria oceny ofert:
- Cena – waga 60%;
- Okres gwarancji – waga 10%;
- Termin realizacji przeglądu P3 przy EZT typu 36WEa z wymianą kompletów kół monoblokowych oraz z wykonaniem przeglądu kompletu zespołów napędowych – waga 15%;
- Termin realizacji przeglądu P3 przy jednostkach 31WE z wykonaniem wymiany kompletów kół monoblokowych oraz wykonaniem przeglądu silników trakcyjnych – waga 15%.
Jeżeli chodzi o szacunkową wartość całego zamówienia na naprawy P3 łącznie 26 Impulsów (jaką wskazywano w momencie ogłoszenia przetargu) to 33 072 000 zł netto. Jeżeli samorząd zdecyduje się na wykorzystanie całej opcji, wtedy wykonawca będzie zobowiązany do wykonania swojego zadania do końca listopada 2025 roku.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/03/Zachodniopomorskie-Impulsy-naprawy-P3.png)