Raport z Polski

Nowe barwy SM31-143

Lokomotywa PKP CARGO SM31-143 przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy.

Naprawa została przeprowadzona w Zakładzie Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku na poziomie P4. W jej ramach przywrócono dawną malaturę – zieleń z pomarańczowym pasem. Oznacza to, że już dwudziestu lokomotywą PKP CARGO przywrócono historyczne barwy.
Prezentacja lokomotywy odbyła się na terenie sekcji Centralnego Zakładu PKP CARGO w Łodzi Olechowie.
– Jesteśmy spółką komercyjną, ale staramy się także dbać o dziedzictwo polskich kolei – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. – To na pewno nie jest to ostatnia lokomotywa, której PKP CARGO przywraca historyczne barwy – wyjaśnia prezes Warsewicz.
Lokomotywy SM31 były budowane w latach 1976-1985 w Fabryce lokomotyw Fablok w Chrzanowie. Wyprodukowano 196 pojazdów tej serii. Są one przeznaczone do wykonywania ciężkich prac manewrowych na górkach rozrządowych i w przemyśle. Posiadają o 50 proc. większą moc niż lokomotywy serii SM42. SM31-143 została zbudowana w 1981 roku. Pracę w służbie PKP rozpoczęła w lutym tego samego roku z przydziałem do lokomotywowni Katowice Szopienice. Następnie zatrudniona była w Raciborzu, Częstochowie, Bytomiu, Gliwicach i w Katowicach, skąd w 2000 roku trafiła do Zakładu Taboru w Łodzi, gdzie pracuje do dzisiaj. Łączny przebieg lokomotywy wynosi 761 787 km.

Dodaj komentarz