Inwestycje

Nowe perony i zmodernizowany most – trwa remont linii kolejowej z Warszawy do Radomia

Fot. L. Brylowski / PKP PLK

Na linii kolejowej z Warszawy do Radomia trwa modernizacja dwóch odcinków: Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. W ramach prac przebudowany został nowy most nad Pilicą, gotowe są też konstrukcje peronów oraz pierwsze kilometry drugiego toru.

Wykonawca robót między Czachówkiem a Warką modernizuje już drugi tor. Zakończono prace na odcinku ponad 5 km. Na pozostałych fragmentach trasy przygotowywany jest tłuczeń oraz układane są podkłady kolejowe. Na 20 km odcinku trasy z Czachówka do Warki ustawiono już słupy trakcyjne. Wkrótce rozpocznie się wywieszanie sieci. Drugim torem pomiędzy Czachówkiem a Warką pociągi mają pojechać w II połowie tego roku. Od października 2019 roku pociągi już jeżdżą pierwszym nowym torem.

Pasażerowie na stacji w Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach, Warce i Chynowie skorzystać już mogą z nowych peronów zlokalizowanych przy nowym torze. Wykonawca zainstalował już ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz oświetlenie. Swobodny dostęp do peronów mają także osoby niepełnosprawne – są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające.

Obecnie budowane są perony przy drugim torze: układane ścianki peronowe oraz konstrukcje platform. Dzięki modernizacji powstanie także nowy przystanek Warka Miasto (przy ul. Lotników). W tym roku zainstalowane zostaną dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 m.

W ramach inwestycji przebudowany został most nad Pilicą w Warce. Stary jednotorowy obiekt został rozebrany w październiku 2019 roku. W jego miejscu ustawiono dwie nowe 3-przęsłowe konstrukcje. Ich łączna waga to ponad 4,8 tys. ton. Teraz pociągi pojadą po dwóch torach. Na moście położony jest już beton. Wykonywana jest ochrony antykorozyjna przęseł.