global Tabor

Nowe pociągi Siemens pojadą w monachijskim metrze

Niedługo metro w Monachium będzie mogło pochwalić się najnowszymi pociągami marki Siemens – 27 kwietnia tego roku Monachijskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej (SWM) oraz operator, czyli spółka Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) odebrały pociąg C2. To pierwszy z 22 pojazdów marki Siemens, które producent oddaje do użytku w ramach już trzeciej transzy dostaw.

Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. (fot. Siemens)
Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. (fot. Siemens)

W bazie Fröttmaning (linia U6 metra w Monachium) pociąg ten zostanie poddany niezbędnym testom technicznym, by możliwie jak najszybciej zyskał homologację i mógł wyjechać na tory. I chociaż do taboru dołączy niedługo 21 kolejnych egzemplarzy, Monachijskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej nie zwalnia tempa. Władze tego podmiotu złożyły bowiem kolejne zamówienie. Zgodnie z nim, Siemens Mobility dostarczy kolejnych 18 pociągów typu sześciowagonowego.

Co wiadomo o nowych pociągach?

Pojazdy produkowane przez Siemens Mobility podróżują już torami monachijskiego metra od 2016 roku. Wysoki poziom zadowolenia, zarówno ze strony SWM, jak i MVG wpłynął na decyzję o dalszym wprowadzaniu pociągów C2 do użytku. Jak podkreślił prezes Münchner Verkehrsgesellschaft, technologia oferowana przez tę markę jest już sprawdzona i z powodzeniem zastępuje dotychczas wykorzystywany, starszy tabor metra.

".

Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. To ogromne usprawnienie, przede wszystkim dla mieszkańców. Pociągi C2 są nowoczesne i komfortowo wykończone. Zapewnia to wysoką jakość obsługi przewozów pasażerskich. Nowe modele są przestronne i umożliwiają zwiększenie liczby użytkowników na wszystkich liniach metra. Biorąc pod uwagę, jak ekonomiczny i ekologiczny jest to środek transportu, inwestowanie w odświeżenie taboru jest całkowicie zasadne.

Dlaczego wybrano pojazdy typu C2?

Firma Siemens Mobility produkuje pojazdy szynowe C2 w oparciu o optymalny projekt konstrukcyjny. Pociągi są energooszczędne, a ich eksploatacja nie oddziałuje negatywnie na środowisko. W ich budowie producent wykorzystał komponenty, które aż w 97% nadają się do recyklingu i odzysku surowca. Na uwagę zasługuje również technologia oddawania części energii do sieci podczas hamowania pojazdu.