Nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewiozły w poniedziałek 21 lutego pierwszych pasażerów. Inauguracyjny przejazd odbył się o godz. 4.34.
Od wczoraj mieszkańcy Warszawy i okolic mogą podziwiać na torach dwa nowoczesne pociągi. Malatura pierwszego nawiązuje do symboliki UE, drugi zaś kursuje w barwach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Składy jeżdżą po linii S2, liczącej 34 km, w tandemie. Pasażerowie dojechać mogą nimi ze stacji Sulejówek Miłosna do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina.
W styczniu po tej linii podróżowało prawie 402 tys. pasażerów. Zaś w całym 2021 r. – aż 4 mln osób.
– Pierwsze wrażenia naszych pasażerów z podróży nowymi Impulsami są bardzo pozytywne. Dziś rano mieliśmy dla nich słodką niespodziankę i drobne upominki od Urzędu Transportu Kolejowego – mówi Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Cieszymy się, że udało nam się tak szybko wprowadzić nowe pociągi do rozkładu jazdy. Dzięki temu podnosimy komfort podróży mieszkańców aglomeracji warszawskiej – dodaje Alan Beroud.
Wyposażenie nowych pociągów
W jednym połączonym składzie znajduje się ponad 1,3 tys. miejsc, w tym 300 miejsc siedzących. Wewnątrz miejsce znajdą rowery, a także wózek. Pasażerowie skorzystają z portów USB, automatów biletowych oraz nowoczesnego systemu informacji. Ponadto, pojazdy wyposażone są w defibrylator AED.
Dwa nowe Impulsy to pierwsze z 21 pociągów, zamówionych przez Warszawską SKM w przedsiębiorstwie NEWAG. Koszt zawartego kontraktu to prawie 668 mln zł, z czego 203 mln zł pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.
Wkrótce na tory wyjadą dwa kolejne Impulsy. Obecnie trwają ich jazdy testowe. Do połowy marca w stolicy będzie w sumie 6 nowych pociągów.