PKPPolskie Linie Kolejowe poprawiły bezpieczeństwo kolejowo-drogowe w Otwocku. Od najbliższej niedzieli (13.12) pociągi z Otwocka do Pilawy pojadą po dwóch torach. Wzrośnie także liczba pociągów na odcinku Warszawa – Lublin. Prace kosztowały 3,5 mld zł.
Nowy wiadukt kolejowy w Otwocku powstał nad ul. Żeromskiego/Filipowicza. W ramach prac zmieniony został także układ drogowy – zastępując przejazd w poziomie szyn. Wzrósł poziom bezpieczeństwa na torach linii Warszawa – Lublin. Mieszkańcy Otwocka zyskali sprawniejsza komunikację w mieście. Pod wiaduktem jest szybszy i bezpieczniejszy dojazd do m.in. Józefowa i Warszawy.
– Modernizacja linii Warszawa – Lublin pokazuje, że kolej łączy Polskę w obszarze aglomeracji, regionu i kraju. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Krajowy Program Kolejowy pozwala budować kolej bardziej bezpieczną, komfortową i punktualną – powiedział Andrzej Bittel sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą
Dzięki modernizacji na odcinku Warszawa – Lublinpociągi pojadą po dwóch torach. Znacznie zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.
– Konsekwentnie tworzymy coraz lepsze warunki podróży koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę. Dobudowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacząco zwiększa możliwości kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Polskie Linie Kolejowe nie zwalniają tempa realizacji inwestycji – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Co się zmieni od niedzieli? Na trasę Otwock – Pilawa wróci 11 składów dalekobieżnych. Podróż najszybszym pociągiem wyniesie 17 minut. Przyspieszą również pociągi regionalne, który wspomniany odcinek pokonają w czasie mniejszym niż 30 minut, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie.
Przy obu torach powstały noweperony. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.
Bezpieczne i sprawne przejazdy do Lublina
Dwutorowy już odcinek między Otwockiem a Pilawą ma 25 km. Na stacjach Otwock, Celestynów i Pilawa zamontowano 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.
Zasadnicze prace na odcinku Otwock – Pilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace na linii Warszawa – Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę wartą ponad 165 mln zł na wykonanie prac na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Inwestycja usprawni transport towarów w stronę Braniewa i skróci podróże koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają dostępność oraz warunki podróży i przewozu towarów koleją na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Tym razem prace […]
Pociągami PKP Intercity od stycznia do października 2023 r. podróżowało 56,5 mln pasażerów. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2022 to wzrost o niemal 16 proc. (+7,7 mln osób). PKP Intercity bije rekord popularności, co pokazują minione miesiące. Porównując do lat ubiegłych, każdy kolejny jest najlepszy w historii spółki. Październik 2023 r. to wynik 5,8 […]
Związek Pracodawców Kolejowych zainaugurował Prezydencję Bezpieczeństwa – inicjatywę, której celem jest wspólne działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy na kolei. Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, dra inż. Ignacego Góry, oraz Głównego Inspektora Pracy, Marcina Staneckiego. Pierwszą Prezydencję objęła PGE Energetyka Kolejowa, koncentrując się na pracy w torach czynnych. Prezydencja Bezpieczeństwa ma […]