PKP Polskie Linie Kolejowe poprawiły bezpieczeństwo kolejowo-drogowe w Otwocku. Od najbliższej niedzieli (13.12) pociągi z Otwocka do Pilawy pojadą po dwóch torach. Wzrośnie także liczba pociągów na odcinku Warszawa – Lublin. Prace kosztowały 3,5 mld zł.
Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK
Nowy wiadukt kolejowy w Otwocku powstał nad ul. Żeromskiego/Filipowicza. W ramach prac zmieniony został także układ drogowy – zastępując przejazd w poziomie szyn. Wzrósł poziom bezpieczeństwa na torach linii Warszawa – Lublin. Mieszkańcy Otwocka zyskali sprawniejsza komunikację w mieście. Pod wiaduktem jest szybszy i bezpieczniejszy dojazd do m.in. Józefowa i Warszawy.
– Modernizacja linii Warszawa – Lublin pokazuje, że kolej łączy Polskę w obszarze aglomeracji, regionu i kraju. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Krajowy Program Kolejowy pozwala budować kolej bardziej bezpieczną, komfortową i punktualną – powiedział Andrzej Bittel sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą
Dzięki modernizacji na odcinku Warszawa – Lublin pociągi pojadą po dwóch torach. Znacznie zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.
Fot. Karol Mazurek / PKP PLK
– Konsekwentnie tworzymy coraz lepsze warunki podróży koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę. Dobudowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacząco zwiększa możliwości kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Polskie Linie Kolejowe nie zwalniają tempa realizacji inwestycji – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Co się zmieni od niedzieli? Na trasę Otwock – Pilawa wróci 11 składów dalekobieżnych. Podróż najszybszym pociągiem wyniesie 17 minut. Przyspieszą również pociągi regionalne, który wspomniany odcinek pokonają w czasie mniejszym niż 30 minut, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie.
Przy obu torach powstały nowe perony. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.
Bezpieczne i sprawne przejazdy do Lublina
Dwutorowy już odcinek między Otwockiem a Pilawą ma 25 km. Na stacjach Otwock, Celestynów i Pilawa zamontowano 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.
Zasadnicze prace na odcinku Otwock – Pilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h
Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace na linii Warszawa – Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.
Na linii kolejowej Łódź – Kutno rozpoczęły się prace modernizacyjne. Pasażerowie zyskają wkrótce lepszy dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów w Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie. Koszt prac to 300 mln zł. Łęczyca Wykonawca prac modernizacyjnych ustawia aktualnie nową konstrukcję peronu. Obiekt powstaje w miejscu starego peronu numer 2. Na dwóch torach układane są także nowe […]
Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei na terenie stacji Bytom Bobrek ujęli na gorącym uczynku sprawcę kradzieży przewodów zasilających semafory. Swoim działaniem sprowadzili zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Do zdarzenia doszło 23 września o godz. 4.40. Wówczas mundurowi otrzymali zgłoszenie o wygaśnięciu semaforów wjazdowych na stacji Bytom Bobrek. We wskazany rejon udali się funkcjonariusze SOK. Na miejscu […]
Komunikacja Tramwajowa w Warszawie sukcesywnie podnosi swoją efektywność i oferuje coraz szybsze połączenia. Na ponad połowie skrzyżowań jest już zielona fala dla tramwajów. Dzięki wprowadzeniu najnowszej technologii wykorzystującej satelitarne nadajniki GPS przybędzie miejsc, gdzie motorniczowie będą mieć zielone światło. W celu podniesienia płynności ruchu Tramwaje Warszawskie wprowadzają nową technologię. Dotychczas budowa zielonej fali oznaczała, że […]