Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Od marca koniec z bezpośrednim połączeniem do Zakopanego

Do końca lutego pasażerowie korzystać mogą z bezpośrednich połączeń kolejowych do Zakopanego. Od grudnia skorzystali już z ponad 3 tys. składów. Pociągi kursowały przebudowanymi torami, a podróżni mieli do dyspozycji zmodernizowane stacje i przystanki. Od marca na linii rozpocznie się kolejny etap prac. Inwestycje PLK skrócą czas podróży z Krakowa do stolicy Tatr, zwiększą bezpieczeństwo i komfort stacji.

Fot. PKP PLK

Od grudnia do końca lutego dla podróżujących w Tatry przygotowano 14 bezpośrednich połączeń dalekobieżnych, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz 32 kursy regionalne. Modernizację jednotorowej „zakopianki” zaplanowano etapami, by zapewnić dojazdy koleją pod Tatry w sezonie letnim i zimowym.

Od 1 marca pociągi dalekobieżne zastąpi autobusowa komunikacja zastępcza. Kursować będzie na odcinku KrakówZakopane oraz Stryszów – Nowy Targ (za pociągi Polregio).

Na odcinku Nowy TargZakopane utrzymane zostaną przejazdy Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Wyjątkowo przez trzy dni, 16-18 marca, pociągi będą kursowały na odcinku Szaflary – Zakopane.

Kontynuacja prac Sucha BeskidzkaChabówkaZakopane

Na tory od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego wracają ekipy budowlane. Roboty przewidziano do 25 czerwca. Dzięki ich pracom dla podróżnych zwiększy się dostępność do pociągów na stacji Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna oraz przystanku Pyzówka. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów. Windy lub pochylnie zapewnią oczekiwane warunki obsługi dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na przebudowywanej trasie wymienione będą szyny na odcinkach: Sucha Beskidzka – Maków Podhalański, Bystra Podhalańska – Jordanów, Chabówka – Raba Wyżna, Raba Wyżna – Sieniawa. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla zwiększenia bezpieczeństwa remontowane będą przejazdy kolejowo-drogowe. Sprawność przejazdów zapewnią odnowione mosty.

Po zakończeniu wszystkich prac czas podróży z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godzin. Dla podróżnych ważnym efektem inwestycji już są coraz lepiej przygotowane stacje i przystanki Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku SkawinaSucha BeskidzkaChabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz