Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Od marca koniec z bezpośrednim połączeniem do Zakopanego

Do końca lutego pasażerowie korzystać mogą z bezpośrednich połączeń kolejowych do Zakopanego. Od grudnia skorzystali już z ponad 3 tys. składów. Pociągi kursowały przebudowanymi torami, a podróżni mieli do dyspozycji zmodernizowane stacje i przystanki. Od marca na linii rozpocznie się kolejny etap prac. Inwestycje PLK skrócą czas podróży z Krakowa do stolicy Tatr, zwiększą bezpieczeństwo i komfort stacji.

Fot. PKP PLK

Od grudnia do końca lutego dla podróżujących w Tatry przygotowano 14 bezpośrednich połączeń dalekobieżnych, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz 32 kursy regionalne. Modernizację jednotorowej „zakopianki” zaplanowano etapami, by zapewnić dojazdy koleją pod Tatry w sezonie letnim i zimowym.

Od 1 marca pociągi dalekobieżne zastąpi autobusowa komunikacja zastępcza. Kursować będzie na odcinku Kraków – Zakopane oraz Stryszów – Nowy Targ (za pociągi Polregio).

Na odcinku Nowy Targ – Zakopane utrzymane zostaną przejazdy Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Wyjątkowo przez trzy dni, 16-18 marca, pociągi będą kursowały na odcinku Szaflary – Zakopane.

Czytaj dalej >