Pasażer Wydarzenia

Ostre cięcie połączeń. Polregio podpisało umowę z Województwem Kujawsko-Pomorskim

Umowa na rok i o 1,3 pockm mniej niż w latach ubiegłych – tak przedstawia się kontrakt, który Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego podpisał z przewoźnikiem Polregio. Jej wartość to 52,2 mln zł.

Fot. Polregio

Umowa między samorządem województwa a Polregio podpisana została w sobotę 12 grudnia. Obowiązywać będzie na rok – do 11 grudnia 2021 r. Przewoźnik wykona w tym czasie 2 261 035 km, czyli o 1,3 mln mniej niż w latach ubiegłych.

– Województwo kujawsko-pomorskie jest jedynym w Polsce, które zdecydowało się na tak radykalne ograniczenie liczby połączeń w nowym rozkładzie jazdy 2020/2021 – informuje w komunikacie przewoźnik.

 

Decyzja Zarządu Województwa oznacza zlikwidowanie kilkudziesięciu połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Całkowicie zrezygnowano z ruchu na linii Włocławek-Kutno oraz z pociągów (uruchamianych przez Kujawsko-Pomorski Zakład POLREGIO) na trasie Laskowice Pomorskie – Smętowo. Zelektryfikowana linia Bydgoszcz-Laskowice Pomorskie w całości została od 13.12.2020 przekazana do obsługi innemu przewoźnikowi pod trakcję spalinową.

Samorząd zawiesza połączenie kolejowe Chełmża – Bydgoszcz

Do podpisanej umowy odniósł się Prezes Zarządu Polregio.

– Do ostatniej chwili liczyliśmy, że Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego opamięta się i nie narazi mieszkańców na wykluczenie komunikacyjne, odcinając ich od dojazdu do pracy, szpitala czy specjalistycznej przychodni w większym mieście, a w niedalekiej perspektywie również uczelni, szkoły czy rodziny. Niestety, stało się inaczej. 14 innych Marszałków nie miało wątpliwości i postawiło na kolej. Z większością podpisaliśmy  nawet 10-letnie umowy na realizację przewozów kolejowych, co pozwala planować modernizację i zakup taboru, zwiększenie liczby połączeń czy otwarcie nowych tras. W tym kontekście jako przewoźnik jesteśmy głęboko rozczarowani postawą Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Liczymy, że nie skaże mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego na trwałe wykluczenie komunikacyjne, a ta umowa jest wstępem do wieloletniej w 2021 r., kiedy to Marszałek przywróci pełną pracą przewozową – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.