Tabor

Pierwsze FLIRTY Kolei Mazowieckich pojadą na P5

Koleje Mazowieckie i Stadler Service Polska podpisały kontrakt na wykonanie napraw poziomu utrzymania P5 10 pojazdów ER75 FLIRT. Umowa obejmuje także ich modernizację. Wartość prac, które realizowane będą do końca 2024 r., to 101 mln zł.

Pojazdy ER75 FLIRT przejdą przegląd na poziomie utrzymania P5 oraz modernizację (fot. Koleje Mazowieckie)
Pojazdy ER75 FLIRT przejdą przegląd na poziomie utrzymania P5 oraz modernizację (fot. Koleje Mazowieckie)

Pociągi ER75 FLIRT dla Kolei Mazowieckich zbudowane zostały w ramach kontraktu, podpisanego ze szwajcarską firmą Stadler w 2006 r. Równocześnie producent realizował zamówienie na dostawę identycznych składów na Śląsk. Duże zamówienie sprawiło, że Stadler zdecydował o wybudowaniu zakładu produkcyjnego w Siedlcach.

– Obecnie są w nim m.in. produkowane na nasze zamówienie najnowsze pojazdy tego typu, czyli ezt ER160 FLIRT3. Moim zdaniem to najlepszy dowód na to, że ta wieloletnia współpraca jest korzystna zarówno dla producenta, jak i przewoźnika. Mam także nadzieję, że wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 naszych pierwszych pojazdów FLIRT przebiegnie sprawnie i terminowo – mówi Robert Stępień, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich.

 

Inwestycje w nowe pojazdy, jak też utrzymanie i modernizowanie posiadanego taboru, są bardzo ważne dla funkcjonowania kolejowej spółki przewozowej.

EZT ER75 FLIRT były pierwszymi nowoczesnymi pojazdami zakupionymi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego dla naszej Spółki. Pierwsze z nich zostały wdrożone do eksploatacji w połowie 2008 r. To było duże wydarzenie. Od tego czasu dużo się zmieniło. Obecnie w parku taborowym mamy 319 pojazdów różnych typów. Większość to pojazdy nowe oraz poddane modernizacji w różnym zakresie. Niedawno odebraliśmy 46. i 47. ezt ER160 FLIRT3. Oprócz inwestycji taborowych dbamy także o zaplecza techniczne, w których wykonywane są niezbędne prace związane z bieżącym utrzymaniem pojazdów. Naprawy P5 pojazdów ER75 FLIRT są obligatoryjne, a przy okazji tych napraw jest możliwa niezbędna modernizacja naszych Flirtów – mówi Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny Kolei Mazowieckich

 

Naprawy w poziomie utrzymania P5 obejmą m.in. szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów i zespołów, połączone z ich częściowym demontażem z pojazdów oraz wymianą Kontrakt zawiera również poprawki malarskie uszkodzonych powierzchni czy usunięcie wad mechanicznych pudeł pojazdów.

Wykonawca przeprowadzi także prace modernizacyjne, które mają na celu poprawę właściwości ezt, oraz dostosuje składy do aktualnych wymagań tego typu taboru.

– Od początku eksploatacji pojazdów FLIRT dostarczonych w ramach zamówienia z 2006 roku Stadler prowadzi ich utrzymanie i serwis. Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje i modernizuje dostarczone pojazdy to gwarancja, że zostaną one właściwie przygotowane do dalszej eksploatacji i będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom w kolejnych latach. Cieszymy się na kolejne zlecenie w ramach wieloletniej, udanej współpracy z Kolejami Mazowieckimi – powiedział Marcin Polit, Dyrektor Zarządzający Stadler Service Polska.

Dodaj komentarz