W siedleckim zakładzie StadlerPolska trwa produkcja pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT dla PKPIntercity. To pierwszy z 12 nowoczesnych pociągów z kontraktu wartego ponad miliard złotych.
Podpisany w sierpniu 2019 roku kontrakt obejmuje dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT wraz z usługą ich utrzymania technicznego przez 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.
Początkowy etap produkcji w siedleckim zakładzie StadlerPolska jest już w toku. Na tym etapie odbywa się zabudowa ośmiu pudeł pojazdu, w których są umieszczane elementy mocujące, izolacja oraz elementy elektryczne, następnie rozprowadzone będzie okablowanie oraz pneumatyka. W kolejnym etapie zainstalowane zostaną m.in. panele ścienne, sufity i podłogi. Następnie wagony zostaną wyposażone w elementy oświetlenia i wyposażenia, takie jak np. fotele, toalety, bistro, stoliki czy półki bagażowe.
FLIRTY zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska i z ekologicznych materiałów, podlegających recyklingowi
Pudła nowoczesnych pojazdów FLIRT wykonano z aluminium, dzięki czemu są lżejsze. Niższa masa pojazdu to mniejsze zużycie energii i niższe koszty eksploatacji. Przy stosunkowo niewielkiej masie pociągi spełniają wszystkie wymagania europejskich standardów wytrzymałościowych (EN 12663) i zderzeniowych (EN15227).
Dostawa dwóch pierwszych pojazdów jest przewidziana w drugiej połowie 2021. Przed przekazaniem kolejnych pociągów, te jednostki zostaną poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km na każdy pojazd).
4 lipca pociągiem POLREGIO podróżował 40-milionowy pasażer w 2018 roku. Szeroko zakrojone zmiany, które wprowadzamy dla Państwa, znajdują odzwierciedlenie w popularności naszych usług.
Koleje Ukraińskie rozpoczynają projekt, którego celem jest poprawa wydajności. Jak informuje przewoźnik, wśród działań będzie konsultacja z ekspertami w zakresie zarządzania, by obniżyć koszty lub zwiększyć dochody UZ. O wyborze konsultanta zdecyduje ogłoszony przez UZ przetarg. W pierwszym etapie firmy zaprezentują swoje propozycje konkretnych projektów dotyczących wydajności operacyjnej, które ich zdaniem będą miały największy wpływ […]
Do Gdańska dotarł 30. tramwaj Pesa Jazz Duo. Tym samym Gdańskie Autobusy i Tramwaje sfinalizowały trzecią umowę na dostawę pojazdów z bydgoskiej Pesy. Ostatni zamówiony dwukierunkowy tramwaj dotarł do Trójmiasta w nocy z 18 na 19 lutego. Trzydziesta Pesa Jazz Duo o numerze bocznym 1085 jest 78. nowym pojazdem, który w ostatnim czasie dołączył do […]