Aktualności

PKP Energetyka nagrodzona Orłem

Projekt, który zmniejszył sześciokrotnie liczbę awarii sieci trakcyjnej w Polsce zasłużył na nagrodę w czwartej edycji konkursu Orzeł Innowacji.

26 listopada 2018 roku, odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród dla firm, które dzięki prowadzonym badaniom i pracom nad rozwojem wprowadzają na polski rynek innowacyjne produkty i usługi. Nagrody zostały przyznane w czterech kategoriach przy czym w kategorii- za innowacje organizacyjne – nagrodzono PKP Energetykę.
PKP Energetyka, nagrodę w konkursie organizowanym przez „Rzeczpospolitą” otrzymała za wdrożenie programu Zintegrowanego Systemu Zapewniania Sprawności Sieci Trakcyjnej. W jej rezultacie liczba awarii zmniejszyła się aż sześciokrotnie.
Wprowadzenie systemu opracowanego przez PKP Energetyka w znaczący sposób poprawiło jakość i bezpieczeństwo działań związanych z utrzymaniem sieci trakcyjnej. Przyczyniło się także do zmniejszenia liczby awarii, która w porównaniu z latami 2014-2016 spadła aż sześciokrotnie, co przekłada się na aż 30 tys. minut mniej opóźnień pociągów.
Projekt jest podstawą do implementacji pionierskiej w skaju kraju metody tzw. predyktywnego zarządzania awariami (przeciwdziałania awariom zanim wystąpią).
– Nagroda Orzeł Innowacji jest dowodem, że praca, którą wykonujemy jest zauważana i doceniana przez szerokie grono ekspertów i obserwatorów rynku. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wszystkie innowacyjne projekty, które wdrażamy w PKP Energetyka w realny sposób wspierają rozwój kolei w Polsce – powiedział Konrad Tyrajski, członek zarządu PKP Energetyka.
Należy dodać, że w ciągu ostatnich trzech lat PKP Energetyka wdrożyła zestaw innowacyjnych rozwiązań, takich jak paszportyzacja sieci, system zarządzania pracami brygad w terenie (workforce management) i system reklamacyjny on-line. Poszczególne elementy zostały zintegrowane w jeden ogólnopolski system, co w połączeniu ze skonsolidowaniem zakładów spółki dało efekt znaczącej poprawy jakości usług – szybszego docierania do miejsca awarii i łatwiejszej relokacji brygad. System szczególnie udowodnił swoją skuteczność podczas Światowych Dni Młodzieży oraz orkanu Ksawery, kiedy to przewidywanie awarii i szybkie ich usuwanie było kluczowe dla bezpieczeństwa pasażerów.

RK