Pasażer

PKP Intercity gotowe na wzmożony świąteczny ruch

Więcej połączeń, dodatkowe wagony, skrócone czasy przejazdów oraz informatorzy mobilni na największych dworcach – PKP Intercity jest gotowe do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Przewoźnik zachęca podróżnych do kupowania biletów z wyprzedzeniem.

Fot. PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

PKP Intercity odnotowuje obecnie najwyższe w historii wyniki przewozowe. Z usług przewoźnika od stycznia do listopada skorzystało 72,5 mln pasażerów. W okresie świąteczno-noworocznym zainteresowanie przejazdami pociągami dalekobieżnymi również będzie wysokie. Spółka szacuje, że do końca roku liczba podróżnych wyniesie rekordowe 79–80 mln. Ze względu na zwiększony ruch pasażerski w ostatnim tygodniu grudnia, przewoźnik uruchomił więcej połączeń i planuje wzmocnić najpopularniejsze pociągi dodatkowymi wagonami.

Frekwencja z roku 2023 pobita. PKP Intercity znów idzie na rekord

Więcej połączeń i miejsc w pociągach

Dzięki wprowadzonemu 15 grudnia nowemu rozkładowi jazdy na sezon 2024/2025 podróżni, w okresie świąteczno-noworocznym, będą mieli do dyspozycji większą liczbę połączeń. Nowy rozkład jazdy zapewnia ich 505, czyli o 51 więcej niż w poprzedni. Oznacza to więcej pociągów kursujących na popularnych trasach. Również od połowy grudnia uległy skróceniu czasy przejazdów, np. z Warszawy do Szczecina, z Krakowa do Zakopanego czy Wrocławia do Gdańska. Z 303 do 359 zwiększyła się także liczba pociągów kategorii IC obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT) lub zestawionych z nowych i zmodernizowanych wagonów. Dla pasażerów oznacza to możliwość podróży w komfortowych warunkach, w ogrzewanych pojazdach z gniazdkami elektrycznymi, urządzeniami wzmacniającymi sygnał telefonii komórkowej, czy udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami.

Od 20 grudnia do 2 stycznia PKP Intercity planuje wzmocnić 450 najpopularniejszych pociągów krajowych i międzynarodowych ponad 617 dodatkowymi wagonami. Ponadto przez cały okres świąteczno – noworoczny na bieżąco będzie analizowana frekwencja w pociągach i w razie potrzeby oraz możliwości technicznych, przewoźnik będzie starał się zwiększyć liczbę miejsc siedzących w składach.

Planowanie podróży z wyprzedzeniem

Szczegółowe informacje o rozkładach jazdy pociągów, a także możliwości zakupu biletów są dostępne na stronie intercity.pl oraz w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Działa również infolinia – pod numerem +48 22 322 22 22 (koszt zgodny z taryfą operatora). Ponadto w okresie świąteczno-noworocznym na największych dworcach w Polsce na pasażerów będą czekać informatorzy mobilni. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także podadzą wszelkie informacje pomocne w podróży. PKP Intercity zachęca również do wcześniejszego planowania podróży i zakupu biletów.

Dodaj komentarz