Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity i RCB stworzyły wspólną kampanię społeczną [FILM]

PKP Intercity oraz Rządowe Centrum Bezpieczeństwa zainaugurowały wspólną kampanię edukacyjno-informacyjną „Reaguj! Czas biegnie”. Ma ona pokazać, jak reagować i pomóc innym w sytuacji zagrożenia. Pasażerowie zobaczą filmy na monitorach w pociągach PKP Intercity.

Kadr z filmu || RCB, PKP Intercity
Kadr z filmu || RCB, PKP Intercity

Pierwsza odsłona akcji dotyczyć będzie działań w przypadku wychłodzenia. Szybka reakcja jest czynnikiem, który w przypadku zagrożenia może pozwolić na jego uniknięcie, a nawet uratować życie.

– Bardzo się cieszę z tej akcji. PKP Intercity kolejny raz pokazuje, że nie jest zwykłą spółką, której celem jest podstawowa działalność i jak najlepszy wynik finansowy. Spółki Skarbu Państwa powinny ze szczególną troską podchodzić do tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu i ta akcja właśnie tego dowodzi – mówi Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

 

Pociągami PKP Intercity podróżują miliony pasażerów.

  • – Być może ktoś dzięki tym instrukcjom w nagłej sytuacji będzie umiał skutecznie udzielić pierwszej pomocy. Być może zostanie uratowane czyjeś życie. Osobiście mam podwójną satysfakcję, bo byłem pomysłodawcą akcji informacyjnej na temat pierwszej pomocy, którą PKP Intercity realizowało w ubiegłym roku na pokładach swoich pociągów. Wtedy impulsem był dramat duńskiego piłkarza podczas meczu mistrzostw Europy. Współpraca z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa będzie naturalną konsekwencją podjętych wówczas działań – dodaje Małecki.
  • Animacja dot. wychłodzenia

W pociągach przewoźnika pojawiła się animacja nt. zasad działania w przypadku wychłodzenia – można ją oglądać na ekranach w elektrycznych zespołach trakcyjnych, wyposażonych w wyświetlacze. Z krótkiego filmu dowiemy się jak pomóc osobie, której grozi hipotermia – jakie czynności należy wykonać, a jakich unikać. Twórcy kampanii podkreślają, że błędne jest przekonanie o tym, że ludzie zamarzają tylko na mrozie. Odczucie chłodu potęgują duża wilgotność powietrza, silny wiatr i temperatura około 0 °C. Dlatego, gdy widzimy, że ktoś śpi na przystanku komunikacji czy na ławce w parku – reagujmy, dzwońmy pod numer alarmowy 112.

To pierwsza animacja z czteroodcinkowego cyklu. Kolejne będą ukazywały się kwartalnie. Następna, zaplanowana na marzec, będzie dotyczyła burzy – niebezpiecznego zjawiska, które nie tylko w Polsce ma coraz bardziej gwałtowny charakter. Dlatego warto wiedzieć, jak być bezpiecznym w przypadku tego zagrożenia.

– Umiejętność reagowania na zagrożenia jest elementem budowania odporności państwa. Poprzez dbanie o bezpieczeństwo poszczególnego obywatela, edukowanie jak reagować na zagrożenia tworzy się odporne i wrażliwe na drugiego człowieka społeczeństwo. Bezpieczeństwo jest zjawiskiem ponadresortowym, dlatego bardzo się cieszę, że PKP Intercity przyjęło zaproszenie do współpracy przy kampania „Reaguj! Czas biegnie”. Wierzę, że dzięki temu będzie można dotrzeć z przesłaniem akcji do ogromnej rzeszy rodaków – mówi płk Konrad Korpowski, dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa.

 

Dodaj komentarz