Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity rozszerzyło ofertę Promo. Kto i kiedy pojedzie taniej?

Pięć progów cenowych pozwoli kupić pasażerom, którzy elastycznie planują podróże, tańsze bilety na pociągi ekspresowe PKP Intercity. Przewoźnik zaprezentował rozszerzoną ofertę Promo. Poznajcie szczegóły!

Nowa, rozszerzona oferta Promo już obowiązuje i zastępuje trzy dotychczasowe – Super Promo, Promo i Wcześniej.

Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%). Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, a od obłożenia danego pociągu. Przewoźnik będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu. Niezmienne pozostaje to, że ceny biletów na pociągi ekspresowe na popularnych trasach między dużymi miastami zaczynają się już od 49 zł.

– Chcemy, aby proponowane przez nas promocje były efektywne, czyli zachęcały pasażerów do wyboru połączenia, które zapewni im podróż w jak najlepszej cenie. Korzyścią nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Dzięki tej zmianie bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach. Do tej pory, na mniej niż 7 dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. Obecnie to się zmienia –  jeśli w danym pociągu nadal  będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą mogły być wciąż dostępne – tłumaczy Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

 

Pule biletów w poszczególnych poziomach cenowych będą limitowane, warto więc planować podróż z wyprzedzeniem i  kupować je jak najwcześniej.

Podobną politykę cenową i promocyjną prowadzą niemal wszyscy najwięksi światowi przewoźnicy lotniczy, duże, międzynarodowe spółki realizujące przewozy autobusowe oraz w coraz większej liczbie przewoźnicy kolejowi. Dynamiczne zarządzanie cenami stosowane jest w kolejach, między innymi: niemieckich, włoskich, czeskich, francuskich czy brytyjskim Eurostarze.

Trend spontanicznych podróży i city breaków

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, blisko 60% Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem[1]. Ponad połowa (52%) respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia (wtorek – czwartek), jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa. Jedynie co szósty badany nie uznaje niższych cen za wystarczającą zachętę do podróży.

Siatka połączeń pociągów ekspresowych obejmuje największe miasta w Polsce i turystyczne ośrodki, m.in. Warszawę, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Katowice, Szczecin, Rzeszów czy Kołobrzeg.  Takie podróże cieszą się dużą popularnością. 52% Polaków deklaruje, że chętnie wyjeżdża do innych miast na krótki odpoczynek, tzw. city break. Jednocześnie 57% uważa, że city breaki będą coraz popularniejsze w kolejnych latach i jedynie 7% jest odmiennego zdania.

– Do tej pory często zachęcaliśmy pasażerów do wcześniejszego planowania podróży. Widzimy jednak, że w ostatnim czasie zmienił się znacząco sposób planowania wyjazdów. Nasi pasażerowie coraz częściej decydują się na podróż spontaniczne, nawet w środku tygodnia zachęceni korzystnymi ofertami.  Idziemy więc z duchem czasu i chcemy, aby nasza oferta była nowoczesna oraz dopasowana do zachowań konsumenckich, a to zapewni dynamiczny system sprzedaży – dodaje Tomasz Gontarz.