Pasażer Raport z Polski

PKP Intercity wyposaża składy w sieć Wi-Fi

Ponad pół tysiąca składów i wagonów PKP Intercity wyposażonych zostało już w sieć Wi-Fi. Tylko w 2020 r. przybyło takich wagonów 130. Co przyniesie rok 2021? Jak zapowiada przewoźnik, bezprzewodowy internet trafi do kolejnych składów.

Obecnie dostęp do bezprzewodowego internetu jest zapewniony w 509 składach i wagonach przewoźnika. Od stycznia 2020 roku przybyło 130 wagonów z wi-fi. Z usługi można skorzystać obecnie w 19 pociągach Pendolino, 20 jednostkach PesaDART i 20 składach FLIRT3 oraz 450 wagonach należących do PKP Intercity. Montaż wi-fi w ostatnim, dwudziestym składzie Pendolino, który aktualnie jest naprawiany we Włoszech, odbędzie się po jego powrocie do Polski.

Według planów w 2021 roku flota PKP Intercity zostanie wzmocniona blisko 150 nowymi lub zmodernizowanymi wagonami. Wszystkie z nich będą wyposażone w dostęp do bezprzewodowego internetu. Podobnie jak nowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które trafią do przewoźnika – pierwsze dwa z 14 pojazdów serii ED74, które modernizuje Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A., a także pierwsze dwa z 12 EZT typu FLIRT z miliardowego kontraktu zawartego przez przewoźnika ze Stadler Polska. Dzięki realizowanym inwestycjom po 2023 roku z bezprzewodowego internetu będzie można skorzystać w co najmniej 77% pociągów przewoźnika.

Komfort podróży oceniany coraz wyżej

Pasażerowie dostrzegają, że realizowane od kilku lat intensywne inwestycje PKP Intercity w nowoczesny tabor, wyposażony m.in. w dostęp do bezprzewodowego internetu, przekładają się bezpośrednio na komfort podróży. W ostatnim z cyklicznych badań satysfakcji przeprowadzanych wśród pasażerów pociągów PKP Intercity podróżni bardzo wysoko ocenili satysfakcję z komfortu przejazdu – wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 78 p.p (obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi wskazującymi najniższe) i od poprzedniego badania przeprowadzonego jesienią 2019 roku poprawił się o 10 p.p. Od 2013 roku satysfakcja z komfortu podróży wzrosła aż o 52 p.p. (wówczas wyniosła zaledwie 26 p.p.).