Inwestycje

PKP PLK inwestuje w małopolski odcinek trasy kolejowej Tunel – Sosnowiec

Fot. Piotr Kozłowski / PKP PLK

Nowe, wygodniejsze perony i przejście podziemne na stacji Wolbrom – to efekt inwestycji PKP PLK na małopolskim odcinku trasy kolejowej TunelSosnowiec. Koszt modernizacji to 158 mln zł.

Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższych peronów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp do pociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będą uruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym.

W marcu zakończono główne prace na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica -Wolbrom – Jaroszowiec. Trasa jest przygotowana do sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów w stronę Tunelu lub Sosnowca. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną na długości 20 km, naprawy mostów oraz 7 przejazdów kolejowo-drogowych w Wolbromiu, Zarzeczu, Chrząstowicach, Kalisiu. Dzięki temu z 40 do 120 km/h. zwiększono prędkość pociągów między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. Czas przejazdu pociągów w relacjach Sędziszów – Katowice skrócił się o ponad kwadrans z ok. 50 min. do ok. 35 min. Bardzo ważnym efektem prac jest wyższy poziom obsługi podróżnych i lepsza dostępność do kolei na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie i na stacji Wolbrom. Przebudowane perony, zostały wyposażone w Nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne.