Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę 4 podstacji na linii Chabówka – Nowy Sącz

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę 4 podstacji trakcyjnych na linii Chabówka – Nowy Sącz. Inwestycja to niezbędny krok do elektryfikacji linii na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.

Fot. Jerzy Kohut

PLK przygotowują połączenie kolejowe „Podłęże – Piekiełko”, które obejmuje modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Podstacje trakcyjne powstaną na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły na początku lipca postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie czterech podstacji. Powstaną one w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa.

Podstacja trakcyjna, to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii. Elektryfikacja zapewni możliwość wykorzystania pociągów elektrycznych i bardziej ekologiczny transport. Zwiększy się atrakcyjność połączeń kolejowych w Małopolsce, na trasach krajowych i międzynarodowych.

PLK kontynuują prace w zakresie I etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy. To „Podłęże – Piekiełko”. Dla linii Chabówka – Nowy Sącz sporządzono dokumentację z prac geologicznych i geotechnicznych. Przygotowano projekty budowlane dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna – posterunek odgałęźny Fornale oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Opracowywane są projekty wykonawcze dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte i bocznica Klęczany – Nowy Sącz.