Inwestycje Raport z Polski

PKP PLK prowadzą prace w najdłuższym tunelu skalnym w Polsce

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadziły prace w najdłuższym skalnym tunelu w Polsce. Pod Małym Wołowcem wzmocniona została wewnętrzna obudowa i odnowione ściany czołowe tunelu. W latach ubiegłych na linii Wałbrzych – Kłodzko wykonano prace przy wiaduktach, mostach oraz w tunelu w Świerkach. Obecnie przebudowa, warta 8 mln zł, obejmie prace na stacji Ścinawka Średnia.

Fot. PKP PLK

Codziennie na trasie Wałbrzych Główny – Kłodzko Główne kursuje kilkanaście pociągów pasażerskich. Sprawny przejazd zapewniły prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w skalnym tunelu pod Małym Wołowcem na odcinku Wałbrzych – Jedlina Zdrój. Obiekt ma wzmocnioną wewnętrzną obudowę. Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy i uzupełnił spoiny. Udrożniono i oczyszczono kanały wentylacyjne. Zmienił się wygląd wjazdów do tunelu. Oczyszczone są ściany czołowe wraz z gzymsami. Usunięto luźne bloki, odłamki skalne i samosiejki. Skalne ściany będą zabezpieczone specjalnymi siatkami. Nad tunelem zostaną odtworzone rowy odwadniające. Prace nie mają wpływu na ruch pociągów i zakończą się w październiku.