Inwestycje Przewozy towarowe Raport z Polski Wydarzenia

PKP PLK usprawniły transport towarów między woj. śląskim a opolskim [ZDJĘCIA]

PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają możliwości przewozowe między województwem śląskim i opolskim. Za ponad 265 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną, odnowiono mosty i wiadukty na linii Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle.

Fot. Szymon Grochowski / PKP PLK

Linia Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na styku województw śląskiego i opolskiego. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. sprawiła, że towary sprawniej jadą do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Zapewniony jest lepszy transport kolejowy na południe – do granicy z Czechami w Chałupkach i na wschód – do granicy z Białorusią w Małaszewiczach. Zwiększyło się znaczenie kolei – jako najbardziej ekologicznego środka transportu.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skutecznie wykorzystują środki unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko do zapewnienia coraz lepszych warunków do przewozów towarów koleją. Efekty uzyskane zostały m.in. na liniach Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle między województwem śląskim i opolskim. Kolej, najbardziej przyjazny środowisku środek transportu, staje się coraz sprawniejsza i konkurencyjna – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Składy jeżdżą szybciej, z prędkością do 90 km/h. Skrócił się czas przewozu towarów. Na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor. Po 10 latach pociągi znów jeżdżą na odcinku Rudziniec Gliwicki – Sławięcice (linia nr 199). Możliwy jest przejazd większej liczby składów między Kędzierzynem-Koźlem – Rudzińcem Gliwickim i Toszkiem Północ. Przy realizacji inwestycji zastosowano materiały i rozwiązania, które ograniczyły hałas i oddziaływanie kolei na środowisko.

Nowe tory, mosty i sieć trakcyjna – większa efektywność kolei

Czytaj dalej >