Tabor

Plany taborowe PKP Intercity

Do końca trzeciego kwartału 2017 roku PKP Intercity zaplanowało szereg postępowań związanych z zakupami i przeglądami taboru.

W przypadku pojazdów trakcyjnych Spółka planowała:
• Zakup 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych V=200 km/h, lokomotywy nowe, zgodne z obowiązującymi TSI;
• Zakup 20 lokomotyw elektrycznych V=160 km/h, lokomotywy nowe, zgodne z obowiązującymi TSI;
• Przegląd P4 z modernizacją 76 lokomotyw elektrycznych serii EU/ EP07, głównie: nowe szafy sterownicze WN i NN, nowe radiotelefony, szybkościomierze elektryczne, smarowanie obrzeży zestawów kołowych i modernizacja węzła szczotkotrzymaczy silników trakcyjnych;
• Przegląd P5 wraz z modernizacją 13 lokomotyw manewrowych SM42 dwuagregatowych.
• Zakup 10 lokomotyw manewrowych A’A/B/C (nowego typu), odnowa taboru poprzez zakup fabrycznie nowych lekkich lokomotyw spalinowych nowego typu A’A’/B/C, o mocy około 400 kW.
• Montaż liczników zużycia energii na lokomotywach elektrycznych – 320 szt.
• Montaż radiotelefonów na lokomotywach elektrycznych serii EP/ EU07 w trakcie P4 realizowanych systemem gospodarczym – 14 szt.
• Montaż prędkościomierzy na lokomotywach serii EP/EU07 w trakcie P4 realizowanych systemem gospodarczym – 30 szt.

W ramach planowanego postępowania Spółka PKP IC zamierza:

Zakup nowych wagonów klasy Z1A/Z1B Zamówienie: • 1 klasy przedziałowe, • 2 klasy bezprzedziałowe, • 2 klasy przedziałowe, • 2 klasy bezprzedziałowe przystosowane do przewozu rowerów, • 2 klasy przedziałowe przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.

RK

Materiał ukazał się w Raporcie Kolejowym 4/2017