Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Po 13 latach pociągi wracają na linię Mielec – Padew

PKP Polskie Linie Kolejowe po 13 latach reaktywowały kolejny odcinek trasy kolejowej na podkarpaciu – Mielec – Padew. To przedłużenie otwartego przed rokiem połączenia z Dębicy do Mielca. Inwestycja kosztowała 106 mln zł.

Stacja Chorzelów, trasa Dębica – Mielec – Padew (fot. Dominik Konarek / PKP PLK)
Stacja Chorzelów, trasa DębicaMielecPadew (fot. Dominik Konarek / PKP PLK)

Pierwsze przejazdy na przedłużonej trasie DębicaMielecPadew odbyły się 6 listopada. Dodatkowy odcinek linii MielecPadew liczy 4 przystanki Czas przejazdu wynosi ok. 17 min, pokonanie zaś całej trasy – ok. 50 minut.

Inwestycje, prowadzone przez PLK z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność komunikacyjną mieszkańców. Możliwy jest rozwój przewozu towarów. Kolej zapewnia lepsze połączenia podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami.

– Zamykamy kolejny etap tej ważnej inwestycji. Od tygodnia możemy już jeździć pociągiem do Padwi Narodowej. Remont przebiegał bardzo szybko i sprawnie za co chciałem podziękować wykonawcy. Uruchomiliśmy pierwsze pociągi pasażerskie do Padwi, systematycznie będziemy zwiększać ofertę tak jak deklarowaliśmy przy otwarciu odcinka MielecDębica. To nie koniec prac w tym zakresie. Trwa budowa wiaduktu nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu, który jest częścią tego projektu, w Mielcu powstaje kolejne przejście podziemne. Trzeba też pamiętać, ze te inwestycje są możliwe dzięki Funduszom Europejskim. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tych epokowych dla tego regionu przedsięwzięć, przede wszystkim władzom PLK i Europosłowi Tomaszowi Porębie – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

 

O inwestycji mówił także europoseł Tomasz Poręba.

– Bardzo się cieszę z zakończenia modernizacji kolejnego etapu mieleckiej linii kolejowej w tym przypadku odcinka Mielec-Padew Narodowa. Obiecaliśmy przed laty mieszkańcom że przywrócimy połączenia kolejowe na tej trasie z resztą Polski i to się teraz dzieje. Bez wątpienia kolej zwiększa możliwości rozwojowe miasta i łączy leżące na tej trasie miejscowości, a także strefy ekonomiczne. Ponadto dzięki dodatkowej inwestycji w postaci bezkolizyjnego skrzyżowania w Mielcu uda się zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym w całym mieście. Bardzo dziękuje władzom PLK oraz Marszałkowi Władysławowi Ortylowi za konsekwentne wspieranie i realizowanie od lat tych wszystkich strategicznych dla rozwoju Mielca koncepcji – powiedział europoseł Tomasz Poręba.

 

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A z Krajowego Programu Kolejowego i efektywna współpraca z samorządem zwiększają dostępność, bezpieczeństwo, a także znaczenie kolei na Podkarpaciu.

– Reaktywowanie przed rokiem odcinka DębicaMielec i obecnie kolejnego odcinka z Mielca do Padwi zapewniło wznowienie połączeń kolejowych po wieloletniej przerwie. Nowe możliwości komunikacji korzystnie wpływają na poziom życia mieszkańców. Kolej stwarza także lepsze warunki w przewozach towarów – powiedział prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.

 

W Chorzelowie, Tuszowie Narodowym i w Jaślanach przygotowano dla podróżnych nowe, wysokie perony, zapewniające wygodny dostęp do pociągów. Są tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Nowe obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szerokie dojścia, zabezpieczone barierkami oraz ścieżki dotykowe, to istotne ułatwienia dla podróżnych niewidomych i niedowidzących. Wymieniono tory i rozjazdy oraz przebudowano 12 przejazdów kolejowo – drogowych.

Dodaj komentarz