Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Po 13 latach pociągi wracają na linię Mielec – Padew

PKP Polskie Linie Kolejowe po 13 latach reaktywowały kolejny odcinek trasy kolejowej na podkarpaciu – Mielec – Padew. To przedłużenie otwartego przed rokiem połączenia z Dębicy do Mielca. Inwestycja kosztowała 106 mln zł.

Stacja Chorzelów, trasa Dębica – Mielec – Padew (fot. Dominik Konarek / PKP PLK)
Stacja Chorzelów, trasa DębicaMielec – Padew (fot. Dominik Konarek / PKP PLK)

Pierwsze przejazdy na przedłużonej trasie DębicaMielec – Padew odbyły się 6 listopada. Dodatkowy odcinek linii Mielec – Padew liczy 4 przystanki Czas przejazdu wynosi ok. 17 min, pokonanie zaś całej trasy – ok. 50 minut.

Inwestycje, prowadzone przez PLK z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność komunikacyjną mieszkańców. Możliwy jest rozwój przewozu towarów. Kolej zapewnia lepsze połączenia podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami.

– Zamykamy kolejny etap tej ważnej inwestycji. Od tygodnia możemy już jeździć pociągiem do Padwi Narodowej. Remont przebiegał bardzo szybko i sprawnie za co chciałem podziękować wykonawcy. Uruchomiliśmy pierwsze pociągi pasażerskie do Padwi, systematycznie będziemy zwiększać ofertę tak jak deklarowaliśmy przy otwarciu odcinka MielecDębica. To nie koniec prac w tym zakresie. Trwa budowa wiaduktu nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu, który jest częścią tego projektu, w Mielcu powstaje kolejne przejście podziemne. Trzeba też pamiętać, ze te inwestycje są możliwe dzięki Funduszom Europejskim. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tych epokowych dla tego regionu przedsięwzięć, przede wszystkim władzom PLK i Europosłowi Tomaszowi Porębie – powiedział marszałek Władysław Ortyl.