Tabor

Pociągi Škody NIM Express dalej sprawiają kłopoty

Deutsche Bahn Regio skarży się na małą niezawodność pociągów Škody, które planowo miały wejść do komercyjnej eksploatacji w 2016 r. Niemiecki Urząd Kolejowy (EBA) wydał decyzję o dopuszczeniu pociągów w 2019 r., ale z pewnymi ograniczeniami.

Nie są znane szczegóły zastrzeżeń, jakie wymienia EBA. Niemieckie koleje wskazując na wysoki stopień awaryjności, nie chcą przyjmować pociągów, a co za tym idzie, ich testy także nie wchodzą w grę. Ich odbiór uwarunkowany jest od zniesienia obostrzeń przez urząd i wyeliminowanie usterek przez producenta.

Zestaw typu push-pull miał być wykorzystywany na linii Norymberga-Ingolstadt-Monachium. Składa się z najnowocześniejszej lokomotywy elektrycznej z serii Emil Zátopek marki Škoda, czterech wsuniętych wagonów oraz wagonu końcowego wyposażonego w kabinę sterowniczą.

Pociąg został zaprojektowany na maksymalną prędkość 200 km / h, a ma być eksploatowany przy maksymalnej prędkości 189 km / h. Škoda Transporatation jest pierwszym dostawcą w Niemczech, który zaoferował pojazd z platformą bez barier na wysokości 760 mm. Jednostki wyposażone są w specjalną szczelną obudowę, która pozwala spotkać inne jednostki w tunelach z prędkością do 300 km / h, co sprzyja komfortowej i niezakłóconej podróży. Wnętrze pociągu klasycznie podzielono na klasę pierwszą i drugą oraz dodano część dziecięcą. Dla pasażerów przygotowano 676 miejsc. W każdym pociągu jest także 37 miejsc na rowery i kilka miejsc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, wraz z miejscami dla opiekuna.