Inwestycje Wydarzenia

Podbijarka torów i rozjazdów usprawnia prace inwestycyjne

DOLKOM – spółka zależna PKP Polskich Linii Kolejowych – zakupiła nowoczesną maszynę – podbijarkę torów i rozjazdów. Maszyna wykorzystana zostanie w pracach inwestycyjnych i pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych oraz usprawnić przewóz towarów.

Fot. DOLKOM

Urządzenie we wrześniu zakupiło Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o.Wysokowydajna podbijarka umożliwia sprawne i efektywne prowadzenie robót inwestycyjnych oraz bieżące utrzymanie sieci kolejowej. Maszyna może w godzinę wyregulować ok. 1,2 km toru. Dzięki technologii stabilizacji toru znacznie skraca się czas prac. W efekcie, zaraz po akcji podbijarki, pociągi kursują bez ograniczeń prędkości. Podbicie polega na uniesieniu toru z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu zapewnione jest wymagane położenie toru, gwarantujące bezpieczny przejazd pociągów.

– Zakup nowej podbijarki to kolejny krok DOLKOM w stronę rozwoju i zwiększania efektywności usług na sieci kolejowej. Nowoczesny sprzęt pozwoli wykonać  prace podczas krótkich zamknięć torowych bez wpływu na organizację ruchu pociągów. Chcemy zapewnić jak najwyższą jakość usług zarówno przy inwestycjach, jak i pracach utrzymaniowych – mówi Andrzej Gola, prezes Dolkom sp. z o.o.

 

Podbijarkę torów i rozjazdów UNIMAT 09-32/4S Dynamic wyprodukowała firma Plasser & Theurer. Koszt zakupu to 20 mln zł.

Podbijarka wyposażona jest w moduł dynamicznej stabilizacji toru, co umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót. To jedna z najnowocześniejszych maszyn w Europie.

Nowoczesny sprzęt w spółkach PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i spółki zależne inwestują w nowoczesny sprzęt. Nowe maszyny zwiększają sprawność prac inwestycyjnych i utrzymaniowych. Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. odebrał w tym roku od firmy Plasser & Theurer uniwersalną podbijarkę rozjazdów i torów typu UNIMAT 09-4×4/4S Dynamic. W ubiegłym roku do ZRK-DOM trafiła podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X. Spółka wykorzystuje również palownicę dwudrogową PV 15 RPR odebrana w sierpniu 2019 r.