Aktualności Raport z Polski

Popularność POLREGIO rośnie [STATYSTYKI]

Fot. Justyna Grzesik

Styczeń to czas, gdy przewoźnicy kolejowi podsumowują miniony rok. Swoje statystyki zaprezentowały już Koleje Mazowieckie, PKP InterCity oraz PKP PLK. Przyszedł czas, by swoje obliczenia przedstawiło POLREGIO. Jakim wynikiem może się pochwalić?

Liczba pasażerów POLREGIO w 2019 r. osiągnęła poziom 88,9 mln, co oznacza, że z usług przewoźnika skorzystało o 7,7 mln osób więcej, niż w roku 2018. Z czego ten wzrost wynika? Jak oceniają przedstawiciele spółki, to efekt nie tylko lepszej oferty przewozowej zamawianej przez samorządy, ale także rozwoju oferty biletowej, ofert zintegrowanych z komunikacją miejską i połączeń turystycznych.

W 2019 r. najwyższy wzrost zainteresowania pociągami największego przewoźnika w Polsce nastąpił w województwie dolnośląskim, pomorskim i wielkopolskim.

Wzrost liczby podróżnych to efekt m.in. lepszej oferty przewozowej zamawianej i finansowanej przez samorządy województw. Polacy coraz częściej wybierają POLREGIO by dojechać do szkół, pracy i innych miast. Tylko z biletów okresowych skorzystało w 2019 roku o 4,98 proc. więcej pasażerów niż w roku 2018.

Coraz większą popularnością cieszą się oferty zintegrowane z komunikacją miejską w miastach i aglomeracjach, połączenia pomiędzy Łodzią a Warszawą, czy oferty handlowe, jak np. „Połączenie w dobrej cenie” czy „Bilet Turystyczny”. Przewoźnik uruchamiał także połączenia sezonowe do wielu znanych i licznie odwiedzanych miejscowości turystycznych na wybrzeżu i w górach, np. do Świnoujścia, Kołobrzegu, Ustki, Darłowa, Helu, Sopotu, Krynicy-Zdroju, Zakopanego czy Buska-Zdroju.

W 2019 roku do dyspozycji pasażerów oddano nowy internetowy system sprzedaży biletów oraz aplikację mobilną POLREGIO, a obsługę pociągów wyposażono w nowoczesne terminale do płatności kartą. Z możliwości zakupu biletów przez Internet skorzystało w 2019 roku blisko 10 proc. pasażerów POLREGIO.

– Liczba przewiezionych pasażerów w 2019 roku pokazała, że obraliśmy słuszny kierunek rozwoju w pierwszym roku po zakończonym sukcesem procesie restrukturyzacji, a także dobrą współpracę z władzami samorządowymi. Z żelazną konsekwencją zmieniamy się dla pasażerów, którzy doceniają nasz wysiłek i zmiany wprowadzane z myślą o nich. Mogę zapewnić, że także 2020 rok upłynie pod znakiem kolejnych udogodnień dla pasażerów – powiedziała Anna Lenarczyk, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy POLREGIO.

 

Bilety POLREGIO dostępne są w najszerszej wśród przewoźników siatce sprzedaży: system sprzedaży internetowej i aplikacja POLREGIO, kasy biletowe, biletomaty, obsługa pociągów, salony KOLPORTER, platformy internetowe i aplikacje mobilne partnerów.