Linia kolejowa 207 jest jednym z kluczowych odcinków dla ruchu lokalnego w województwie kujawsko-pomorskim. Na całym dwudziestokilometrowym odcinku zostały już ułożone nowe tory, trwają prace przy budowie nowych peronów. Zakończenie prac ma nastąpić pod koniec roku.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2022/06/linia207_tory_fot_mikolaj_kuras-2.jpg)
Warta blisko 180 milionów złotych inwestycja, która pozwoli rozwijać tu prędkość pociągów do 120 kilometrów na godzinę (pociągi pasażerskie), a także 80 km/godz. (pociągi towarowe). Obecnie obowiązujące prędkości to adekwatnie 90 i 40 km/godz. Zrealizowane prace powinny uczynić kolej bardziej atrakcyjnym środkiem transportu publicznego na tej podmiejskiej linii. Poza generalnym remontem samego torowiska obejmuje również głęboką modernizację przystanków kolejowych w Łysomicach i Grzywnie oraz przeniesienie przystanku w Ostaszewie Toruńskim bliżej centrum miejscowości, budowę przystanku na toruńskim osiedlu Jar oraz przebudowę towarzyszącej infrastruktury technicznej i przejazdów kolejowo-drogowych.
Obecnie wykonawca, którym jest firma Porr Polska, prowadzi prace na przystankach w Łysomicach, a także w Grzywnie, gdzie powstają nowe perony. Rozpoczął też prace związane z budową w nowym miejscu przystanku w Ostaszewie, gdzie pociągi będą się zatrzymywać przy 125-metrowym peronie.
Zaplanowany przystanek na Jarze to oferta dla mieszkańców tej części Torunia, a także pracowników zlokalizowanych tu firm, m.in. Neuki (wykonawca zbuduje go na wysokości biurowca toruńskiego dystrybutora farmaceutyków). Tu wciąż trwa na razie procedura administracyjna poprzedzająca rozpoczęcie prac.
Rewitalizacja trasy jest jednym z największych projektów finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Linia Toruń-Chełmża w liczbach:
- wartość inwestycji: 180 mln zł,
- 20 km nowych torów,
- modernizacja 2 przystanków,
- 2 nowy przystanek,
- 1 przystanek przeniesiony.