Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Prace na linii Ozorków – Łęczyca na półmetku [ZDJĘCIA]

Półmetek przekroczyły prace na odcinku linii kolejowej z Ozorkowa do Łęczycy. PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają dzięki temu dostępność do kolei między Łodzią a Kutnem. Koszt prac to ok. 130 mln zł. W Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie widać nowe perony. Układane są tory i wywieszana sieć trakcyjna.

Fot. PKP PLK

Na stacjach w Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie są już wybudowane nowe perony. Obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i pasażerów niepełnosprawnych. Wykonawca kończy układanie nawierzchni ze ścieżkami naprowadzającymi. Zamontowane zostały także słupy oświetleniowe, wiaty oraz ławki. Wkrótce zawiśnie czytelne oznakowanie obiektów. Wykonawca zainstaluje także stojaki na rowery.

Dzięki inwestycji PLK mieszkańcy będą mogli łatwiej wsiadać do pociągów. Zapewnione będą dobre podróże do Łodzi i Kutna. Pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h.

Nowe tory i sieć trakcyjna

Przebudowany układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca zapewni sprawniejszy przejazd pociągów i lepsze warunki do przewozu towarów. Zbudowano już nowy tor na szlaku Ozorków – Łęczyca. Kończy się układanie torów na stacji Łęczyca. Wykonywane są prace torowe również na stacji Ozorków. Obok linii kolejowej budowana jest nowa sieć trakcyjna. Na stacji Łęczyca oraz na szlaku Ozorków – Łęczyca już ustawiono konstrukcje wsporcze. Specjalistyczne pojazdy sieciowe wywieszają sieć trakcyjną.

Inwestycja na jednotorowej linii między Ozorkowem a Łęczycą obejmuje 5 peronów, 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 17 rozjazdów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 10 przejazdów kolejowo-drogowych.

Projekt pn. Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 16 na odcinku Ozorków – Łęczyca od km 35,884 do km 47,397 linii kolejowej nr 16 w ramach projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” o wartości 129,5 mln zł netto jest finansowany ze środków budżetowych.

Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna

By zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno realizowane są również prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz oraz Zgierz – Ozorków. Modernizowana jest stacja Łódź Żabieniec. Korzystnie dla podróżnych zmienia się stacja Zgierz. Na linii wymieniane są tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywane są wiadukty kolejowe w Zgierzu.

Po modernizacji pociągi pasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków” o wartości 172,8 mln netto jest dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 w kwocie 143,3 mln zł.

Prace na jednotorowej linii na odcinkach Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz pociągi jeżdżą po jednym torze. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładach jazdy i nie wpływają na planowe kursowanie pociągów.

Trasa Łódź – Kutno na odcinku Łódź Kaliska – Łęczyca zostanie przebudowana do 2022 roku.

Reklama