Najwięcej wagonów z ukraińskim zbożem kierowanych jest w stronę Polski. Jak informuje Ukrzaliznytsia, do 4 maja w stronę przejść granicznych skierowano 30 530 wagonów.
![Najwięcej wagonów ze zbożem zmierza w kierunku Polski (fot. ilustracyjne)](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2022/05/seed-farm-harvest-farmer-agriculture-grain-1442767-pxhere.com_.jpg)
O transporcie ukraińskiego zboża i problemach z tym związanych informuje zastępca dyrektora handlowego Ukrzaliznytsia Walery Tkaczow.
– Liczba wagonów jadących w stronę zachodniej Ukrainy wzrosła o 31 proc. w porównaniu z początkiem kwietnia – mówi Tkaczow.
Ukrzaliznytsia mierzy się jednak z trudnościami w transporcie. Przejazd przez granicę ukraińsko-rumuńską wynosi obecnie 35 dni. W punkcie kontrolnym stoją 4422 wagony. Przejazd przez punkt Dyakovo-Halmeu wynosi 22 dni. Znajdują się tam 1034 wagony.
Najwięcej wagonów kierowanych jest na granicę polsko-ukraińską. Aktualnie na przejściu granicznym Izov-Hrubieszów stoją 9953 wagony. Przejazd zajmuje 19 dni.
Prawie 4,9 tys. wagonów z ukraińskim zbożem stoi na przejściu granicznym ze Słowacją. Przejazd na odcinku Chop-Cierna nad Tisou wynosi 14 dni. Trzy dni więcej trwa pokonanie odcinka Użgorod – Matevtsi, gdzie jest 4869 wagonów.