Raport z Polski Wydarzenia

Przedstawiciele branży kolejowej dołączyli do akcji promującej polskie produkty

Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI. List intencyjny, w obecności Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusza Kowalskiego, podpisali przedstawiciele zarządów Poczty Polskiej, Polskich Kolei Państwowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, PKP Intercity, Wars S.A., PKS Polonus Warszawa oraz KOWR.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi akcję #KupujŚwiadomie #Produktpolski promującą patriotyzm konsumencki, w trakcie której szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku PRODUKT POLSKI. Zamieszczenie tego oznaczenia na produktach jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100% na terenie Polski (w przypadku produktów nieprzetworzonych). Natomiast produkty przetworzone muszą w swoim składzie zawierać min. 75% surowców pochodzących z Polski, a maks. 25% mogą stanowić składniki importowane. Prowadzona w mediach kampania informacyjna #KupujŚwiadomie #Produktpolski, dzięki współpracy ze spółkami będącymi w zasobach Ministerstwa Aktywów Państwowych, obejmie swoim zasięgiem w szczególności podróżnych i osoby odwiedzające placówki pocztowe.

‒ Cieszy mnie, że do kampanii #KupujŚwiadomie przyłączają się nowe podmioty. To wyraz budowania gospodarczego patriotyzmu. Dzięki polskim rolnikom mamy zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe, które niektórzy docenili dopiero teraz w czasie pandemii. Szkoda, że nie dociera to jeszcze do wszystkich. Rozszerzenie kampanii o nowe podmioty, to także rozszerzenie kanałów dystrybucji wspaniałej polskiej żywności. Po latach wstydzenia się tego, co polskie przyszedł wreszcie czas na śmiałe demonstrowanie walorów naszej żywności. Powinniśmy być z niej dumni, i coraz częściej tak się dzieje, i nie zmienią tego powyborcze próby przegranych frustratów, którzy próbują hejtować polskich rolników, a zwłaszcza ich produkty, szczególnie z terenów, na których prezydent Andrzej Duda zdobył zdecydowaną większość głosów. Te haniebne głosy bojkotu dają świadectwo o tym czym dla tych ludzi jest demokracja, czym jest ojczyzna. Nie mam cienia wątpliwości, że te odosobnione głosy przegranych spotkają się ze zdecydowaną reakcją polskich konsumentów. Dzisiejsze wydarzenie jest niewątpliwie kolejnym tego przykładem i wyjściem do jeszcze szerszego grona konsumentów ceniących sobie wyśmienite walory polskiej żywności. To pokazuje także jak wiele dobrego można zrobić działając razem – powiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

 

W trakcie konferencji obecny był także Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

– Patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju. Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Cieszę się, że polskie spółki Skarbu Państwa mają swój wkład w promowanie rodzimych towarów, wspierając tym samym rozwój krajowej gospodarki i zapewniając dostęp Polakom do wysokiej jakości wyrobów – podkreślił Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.