Aktualności

Przyszłość (tele)komunikacji na kolei

Gospodarka potrzebuje sprawnej kolei. A transport kolejowy potrzebuje nowych technologii i cyberbezpieczeństwa.
Dziś to one monitorują jakość infrastruktury, dbają o prawidłowy ruch pociągów i wygodę pasażerów. Bez właściwych rozwiązań telekomunikacyjnych nie ma niezawodnych systemów IT.

Gdy spojrzymy na ostatnie dwie, trzy dekady, to zauważymy, że nasz kraj sukcesywnie pozbywał się zasobów telekomunikacyjnych. Najpierw sprzedano Telekomunikację Polską SA, a w 2015 r. TK Telekom. Jedynym polskim operatorem telekomunikacyjnym z własną infrastrukturą, w pełni kontrolowanym przez państwo, pozostał EXATEL. Na szczęście potencjał własnej sieci światłowodowej i zespołu ekspertów od telekomunikacji oraz cyberbezpieczeństwa już przynosi konkretne zyski. Zarówno finansowe, jak i technologiczne.

Niezawodność w DNA

 EXATEL obsługuje sektor finansowy i energetyczny, gdzie kluczowa jest wysoka jakość i stabilność świadczonych usług. Stale unowocześnia infrastrukturę. Usługi świadczy, opierając się na nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązaniach. To dzięki infrastrukturze jest w stanie tworzyć rozległą sieć WAN, jak choćby dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Eksperci EXATEL w zakresie telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dbają o spokój klientów.

Infrastruktura krytyczna dla państwa

 EXATEL zarządza siecią światłowodową o długości 20 000 km. Na tej sieci opiera się infrastruktura krytyczna, która jest ważnym elementem bezpieczeństwa kraju.
– Od dawna realizujemy strategiczne projekty dla sektora publicznego. Przykładem może być obsługa sieci GOVNET – teleinformatycznego rdzenia kraju, który łączy KPRM i strategiczne lokalizacje, czy Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna OST 112. Na jej bazie funkcjonuje numer ratunkowy 112 oraz System Rejestrów Państwowych – mówi Krzysztof Kadej, Kierownik Działu Sprzedaży Rynku Publicznego w EXATEL. System ten łączy wszystkie 2498 gmin i przetwarza dane o 38 mln Polaków.

Polski lider cyberbezpieczeństwa

 Oprócz usług telekomunikacyjnych EXATEL tworzy także centrum cyberbezpieczeństwa (ang. Security Operations Center).
– Od wielu lat konsekwentnie buduje kadry i kompetencje potrzebne do świadczenia usług cyberbezpieczeństwa na poziomie operatorskim. Firma chroni przed zagrożeniami nawet największe instytucje i rozległe zasoby teleinformatyczne – mówi Wioletta Woźniak-Kubuj, Kierownik ds. Klientów Kluczowych.
Firma oferuje specjalistyczne usługi, m.in. testy penetracyjne, ochronę przed atakami wolumetrycznymi (DDoS), wyciekiem danych (DLP), antymalware, Managed Firewall czy ochronę aplikacji webowych (WAF).
EXATEL jest partnerem największych dostawców rozwiązań cyberbezpieczeństwa, takich jak Cisco, Arbor, Palo Alto Networks, Fidelis Cybersecurity, F5 czy Avaya. Tworzy też własne autorskie systemy bezpieczeństwa ICT, jak choćby CTI (ang. Cyber Threat Intelligence – wyszukiwarka informacji w deep i darknet) czy ochrona przed atakami wolumetrycznymi TAMA.

EXATEL – fachowy partner

 Jako spółka Skarbu Państwa EXATEL rozumie specyfikę i potrzeby rynku kolejowego.
– Wiemy, jak ważne jest zachowanie rozsądnego stosunku ceny do jakości. Dlatego każdego klienta traktujemy jak partnera. Nasze doświadczenie i portfolio zrealizowanych projektów to dowód na to, że możemy zrealizować każdy projekt telekomunikacyjny – dodaje Szymon Ruman, Dyrektor Departamentu Sprzedaży EXATEL.
Bez znaczenia, czy mówimy o dostarczaniu urządzeń, usług telefonii VoiP, Contact Center, utrzymywaniu i zarządzaniu siecią WAN, czy o zaawansowanych usługach cyberbezpieczeństwa.