JSC Russian Railways Logistics i fiński operator logistyczny Nurminen Logistics OYJ zorganizowały wysyłkę pociągu kontenerowego składającego się z 41 40-stopowych kontenerów z Finlandii do Japonii koleją transsyberyjską.
Pociąg kontenerowy odjechał ze stacji Vuossari (Finlandia) 15 kwietnia. Przewidywany czas przybycia pociągu do portu Vostochny (Rosja) to 27 kwietnia. Następnie kontenery zostaną wysłane do japońskiego portu Jokohama w ramach usługi linii FESCO.
– W listopadzie ubiegłego roku pociąg kontenerowy został wysłany z Japonii do Europy w transsyberyjskim LandBridge, wspólnym transporcie Russian Railways Logistics JSC i FESCO Transport Group. Obserwujemy wzrost liczby zapytań o transport z Japonii do Europy i odwrotnie, zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń w Kanale Sueskim i ogólnej sytuacji na rynku frachtu morskiego. Pod tym względem inicjatywa Nurminen Logistics, aby włączyć Finlandię i kraje skandynawskie do przepływów tranzytowych Kolei Transsyberyjskiej jest szczególnie cenna – powiedział Dmitry Murev, Dyrektor Generalny JSC Russian Railways Logistics.
Inicjatywę skomentowała także wiceprezes Nurminen Logistics ds. Transportu kolejowego.
– Japonia jest drugim co do wielkości partnerem handlowym Finlandii w Azji (po Chinach – przyp. red). Do Japonii eksportowane są papier, tarcica i fiński sprzęt. Cieszymy się, że nordyccy eksporterzy już integrują trasy kolejowe z łańcuchem dostaw surowców i produktów gotowych. Przy wyborze partnera do tego projektu ważne było dla nas to, że RZD Logistics miał doświadczenie w organizowaniu tego typu usług. Jestem przekonana, że w najbliższej przyszłości będziemy świadkami wzrostu natężenia ruchu między Skandynawią a krajami azjatyckimi przez porty rosyjskiego Dalekiego Wschodu – powiedziała Olga Stepanova, wiceprezes Nurminen Logistics ds. Transportu kolejowego i dyrektor generalny rosyjskiego oddziału firmy.
Coraz większe zainteresowanie przewozem towarów trasą transsyberyjską wykazują firmy europejskie i japońskie. Wykorzystanie tego szlaku pozwala znacznie skrócić czas dostawy towaru w porównaniu z tradycyjnymi szlakami morskimi i jest konkurencyjne pod względem kosztów transportu.