global Inwestycje Wydarzenia

Rusza budowa pierwszej stacji tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich w Hesji

Pół miliarda euro kosztować będzie infrastruktura wodorowa w regionie Ren-Men, którą wspólnie wybudują spółki Alstom, Rhein-Main-Verkehrsverbundes (RMV) oraz Infraserv Höchst.  Do grudnia 2022 roku stacja tankowania będzie zaopatrywała w wodór największy na świecie tabor pociągów pasażerskich Coradia iLint wyposażonych w ogniwa paliwowe.

Fot. materiały prasowe

Pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich w Hesji powstanie w parku przemysłowym Industriepark Höchst już za kilka miesięcy. Będzie to druga tego typu stacja na świecie.

Alstom dostarczy RMV pociągi wodorowe Coradia iLint, a operator parku przemysłowego Infraserv Höchst wybuduje stację tankowania i będzie nią zarządzać.

Od grudnia 2022 roku stacja tankowania będzie zaopatrywała w wodór największy na świecie tabor pociągów pasażerskich wyposażonych w ogniwa paliwowe. Uroczyste rozpoczęcie prac, z udziałem sekretarza stanu Jensa Deutschendorfa, miało miejsce 26 października 2020 roku.

– Hesja staje się pionierem przyszłego rozwoju koncepcji mobilności przyjaznej środowisku, czego dowodzi również projekt Taunusnetz. W 2022 roku bezemisyjne pociągi z ogniwami paliwowymi zastąpią stare pojazdy z silnikiem Diesla, zapewniając elektryczną eksploatację bez linii napowietrznych, co może okazać się interesującą alternatywą również dla innych regionów. Chciałbym podziękować RMV i Industriepark Höchst za ich odwagę w realizacji tego innowacyjnego projektu” -powiedział podczas inauguracji Jens Deutschendorf, sekretarz stanu przy Ministerstwie Gospodarki, Energii, Transportu i Mieszkalnictwa w Hesji.

Projekt ma szczególne znaczenie dla przewoźnika w regionie Ren-Men.

– Dzięki napędzanym ogniwami paliwowymi pociągom Alstom, RMV otwiera nowy rozdział bezemisyjnej mobilności. Zamówienie na 27 pociągów pozwala nam ustanowić światowy rekord: w lokalnym transporcie publicznym nie ma na świecie większego taboru napędzanego ogniwami paliwowymi. Co ważne, możemy zrealizować to gigantyczne przedsięwzięcie zgodnie z harmonogramem i w ramach wyznaczonego budżetu – mówi Dyrektor Zarządzający RMV, prof. Knut Ringat

Pociągi wodorowe Alstom Coradia iLint zamówione przez spółkę zależną RMV, fahma, zastąpią lokomotywy spalinowe kursujące na liniach RB 11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt – Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) oraz RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). Coradia iLint dzięki zasięgowi 1000 km może przez cały dzień obsługiwać pasażerów na trasach kolejowych RMV. Dodatkowo, ten pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest cichy i w pełni bezemisyjny, oddając do atmosfery jedynie parę wodną i skroploną wodę.

Informacja prasowa