Tabor

Setny Impuls od Newagu

Na małopolskie tory wyjechały już wszystkie z trzynastu zamówionych Impulsów.  Te ciche i komfortowe pociągi zostały wyposażone m.in.
w bezprzewodowy  internet, gniazdka elektryczne, stojaki na rowery czy udogodnienia dla osób  niepełnosprawnych. Ostatni Impuls przekazano
24 lutego 2017 r. na krakowskim  dworcu. Był to setny elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag.

W uroczystości wziął udział marszałek  województwa małopolskiego  Jacek Krupa oraz prezes Newagu  Zbigniew Konieczek. Małopolskie  Impulsy zostały wyprodukowane  w niespełna rok i kosztowały ponad  300 mln zł. Województwo kupiło  w sumie pięć pociągów pięcioczłonowych  oraz osiem czteroczłonowych.  Pierwsze z nich zaczęły wozić  pasażerów w grudniu ubiegłego  roku (sześć pojazdów: cztery składy  5-członowych Impulsów 45WE  oraz dwie sztuki 4-członowych EZT  Impuls 31WE). Pozostałe dotarły  do Małopolski i wyjechały na linie  Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w lutym  2017 r.  – To właśnie tego typu projekty  zmieniają oblicze kolei – mówi marszałek  województwa małopolskiego  Jacek Krupa.

– W ciągu ostatnich  lat, przy ogromnym wsparciu funduszy  unijnych, zakupiliśmy w sumie  czterdzieści cztery nowoczesne  pociągi, które wprowadziły zupełnie  nową jakość w podróże koleją  po Małopolsce. Zapewniam jednak,  że to nie koniec inwestycji w tworzenie  kolei na miarę XXI wieku.  – Jestem niezmiernie dumny  z tego, że setny elektryczny zespół  trakcyjny Impuls wyprodukowany  przez nowosądecki Newag będzie  służył pasażerom Małopolski – dodaje  Zbigniew Konieczek, prezes  Newag SA. – Ten setny pojazd  został wyprodukowany w Nowym  Sączu, a w pełni zaprojektowany  przez naszych inżynierów w Nowym  Sączu i w Krakowie.