Pasażer

SKM Warszawa wdraża procesy digitalizacyjne związane z utrzymaniem taboru

Fot. SKM Warszawa

Warszawska Szybka Kolej Miejska wdraża proces digitalizacji procesów związanych z utrzymaniem swojego taboru. Nowoczesne rozwiązanie przyspieszy obieg informacji, pozwoli szybciej reagować na ewentualne problemy czy usterki, a w efekcie przełoży się na większą dostępność i niezawodność posiadanego taboru oraz wzrost jakości przewozów.

– Wyposażenie obsługi pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w nowoczesne urządzenia mobilne z dostępem do systemu informatycznego IBM Maximo z pewnością zrewolucjonizuje proces utrzymania taboru. Zastosowanie takich rozwiązań będzie miało wpływ na komfort pracowników podczas wykonywania codziennych obowiązków, a finalnie odczują to także pasażerowie korzystający z połączeń SKM – mówi Alan Beroud, Prezes Zarządu SKM.

 

Co zmieni się dzięki digitalizacji? Przede wszystkim nawet najmniejsze usterki sygnalizowane będą w czasie rzeczywistym. Do zgłoszeń załączyć będzie można zdjęcia lub filmy pokazujące zaistniałe nieprawidłowości. Takie powiadomienia natychmiast trafią do właściwego działu, zajmującego się utrzymaniem taboru. Przyspieszenie procesu zamawiania części zamiennych, czy natychmiastowe wezwanie specjalistów odpowiedzialnych za naprawę danego elementu pojazdu, przyczyni się do skrócenia czasu potrzebnego na wyeliminowanie problemu.

Nowe urządzenia mobilne są lekkie i poręczne, zabezpieczone przed ewentualnymi uszkodzeniami w trakcie użytkowania, a docelowo mogą być wyposażone w wiele dodatkowych funkcjonalności. To także ukłon w stronę ekologii, ponieważ zamiast dotychczas stosowanej formy papierowej, obsługa pociągów będzie dysponować kompletem niezbędnej dokumentacji w formie elektronicznej.