global Tabor

Stadler dostarczy nowe pociągi do Ticino

Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi SA (FART) i Stadler podpisały umowę na dostawę ośmiu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy te od 2023 r. zastąpią stary tabor. Wartość zamówienia to ok. 94 mln franków szwajcarskich.

Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi SA (FART) i Stadler podpisały umowę na koniec grudnia 2020 r. Nowe składy mają pojawić się na torach w 2023 roku – w sam raz na 100-lecie istnienia tych kolei. Dla Stadlera będzie to trzecie zamówienie z Ticino w ciągu ostatnich dwóch lat. FLIRT jest już w użyciu w transgranicznym transporcie regionalnym TILO, podczas gdy pierwsze pociągi TRAMLINK będą obsługiwane przez Ferrovie Luganesi SA (FLP) w Lugano od lata 2021 r.

Nowa, nowoczesna i wydajniejsza flota pozwoli FART sprostać potrzebom ciągle rozwijającego się przemysłu turystycznego w regionie. Wielkość zamówienia sięga około 94 milionów franków szwajcarskich. Koszty inwestycji zostaną sfinansowane przez Konfederację i kanton Ticino.

Umowa oznacza, że Stadler pierwszy raz zbuduje nowe, dostosowane do potrzeb klienta zespoły trakcyjne wąskotorowe dla ruchu regionalnego i transgranicznego. Nowy tabor będzie się składał z czterech czterowagonowych wąskotorowych zespołów trakcyjnych dla trasy z Locarno do Domodossola (Włochy). Cztery kolejne trzywagonowe pociągi zostaną przeznaczone do transportu regionalnego w Centovalli.

André Kurmann, kierownik sprzedaży Tailor Made w Stadler:

– Jesteśmy dumni, że możemy budować nowe pociągi dla kolei Centovalli. Rozwój i produkcja pojazdów szytych na miarę są i pozostają głównym obszarem działalności firmy Stadler . Nowe pociągi zapewnią pasażerom wysoki komfort podróżowania. Zwróciliśmy szczególną uwagę na projekt, dobór materiałów oraz bezpieczeństwo pasażerów i członków załogi. Te aspekty są kluczowe dla nas jako czołowego konstruktora pociągów.

Jednostki o których mowa będą miały około 49 metrów długości, podczas gdy międzynarodowe jednostki trakcyjne mierzą około 63 metry. Wykonane będą  z aluminium. Każdy pociąg będzie mógł przewieźć  264 (model trzywagonowy) lub 343 (czterowagonowy) pasażerów. Miejsc siedzących będzie odpowiednio 106 i 141. Stadler skoncentrował się szczególnie na dostępności pojazdów, tak ułatwić podróże pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej. Ponadto pociągi mają mieć obszary zarezerwowane dla wózków inwalidzkich, a także dla rowerów i wózków dziecięcych.

Reklama