global Inwestycje Tabor

Stadler podsumował obsługę lokomotyw w Niemczach

Od 2020 roku Stadler utrzymuje floty lokomotyw EURODUAL należące do Havelländische Eisenbahn AG (HVLE) i European Local Pool (ELP) w Niemczech. Producent taboru zamierza rozwinąć świadczenie kompleksowej obsługi lokomotyw na rynku niemieckim.

Fot. Jörg Schulze / Wikimedia Commons

Po dwunastu miesiącach Stadler i przewoźnicy pozytywnie oceniają dotychczasową współpracę. Do końca 2021 r. w Niemczech będzie eksploatowanych 48 lokomotyw EURODUAL dla HVLE i ELP. Pierwsze sześcioosiowe lokomotywy z napędem bimodalnym wyjechały w trasę wiosną 2020 r. Od tego czasu zajmują się transportem towarów na terenie całego kraju.

Zespoły serwisowe firmy Stadler zapewniają niezawodność lokomotyw przez co najmniej dziesięć lat. W punktach konserwacji od Berlina przez Eisenach po Herne lokomotywy są poddawane przeglądom prewencyjnym w stałych trzymiesięcznych odstępach czasu, a w razie potrzeby przeprowadzane są również konserwacje korygujące. W celu zapewnienia kompleksowej i elastycznej obsługi firma Stadler współpracuje z operatorami w ramach konserwacji zapobiegawczej oraz z siecią lokalnych warsztatów partnerskich w zakresie konserwacji prewencyjnej. W ciągu roku eksploatacji osiągnięto w ten sposób wartości dostępności wynoszące średnio 98%.

Volker Keller, dyrektor zarządzający Stadler Rail Service Germany skomentował osiągnięte wyniki:

– Cieszymy się, że w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy działalności udało nam się osiągnąć bardzo dobrą średnią dostępność dla naszych klientów, powyżej wartości wymaganej umową, którą oczywiście zamierzamy utrzymać na tym poziomie.

 

Dane dotyczące dostępności w pierwszym roku odzwierciedlają bardzo dobrą pracę działu utrzymania ruchu, co spełnia nasze oczekiwania – mówi Martin Wischner, członek zarządu HVLE.

Willem Goosen, CEO European Loc Pool powiedział:

– European Loc Pool jest firmą leasingową, która specjalizuje się w leasingu pojazdów Stadler EURODUAL i Euro9000. Stadler jest elastycznym partnerem dla naszych innowacyjnych produktów leasingowych, który jest w stanie zapewnić nam kompleksową obsługę na wysokim poziomie. Wspólnie wyznaczamy nowe standardy w zakresie produktów serwisowych ku pełnemu zadowoleniu naszych klientów.

 

Stadler będzie dalej zwiększał swoją obecność na rynku niemieckim w zakresie działalności serwisowej. W 2019 r. uruchomiono trzy nowe punkty serwisowe w Essingen, Herne i Schönwalde-Glien, a kolejne pojawią się w 2021 i 2022 roku.

Volker Keller, dyrektor zarządzający Stadler Rail Service Germany o dalszych planach:

– Oprócz naszych istniejących lokalizacji, koncentrujemy się również na nad dalszą rozbudowę sieci utrzymania ruchu w sektorze lokomotyw. Pracujemy z wyważoną proporcją partnerów i własnych specjalistów. W naszych lokalizacjach w Berlinie, Eisenach i Essingen, będziemy nadal rozbudowywać nasze zespoły, aby móc zaoferować zainteresowanym specjalistom, takim jak technicy eksploatacji, mechatronicy lub elektrycy, dobre perspektywy rozwoju w zrównoważonym i rozwijającym się obszarze działalności”, wyjaśnia Volker Keller.

Reklama