Stadler dostarczy dla Ente Autonomo Volturno (EAV) 40 pociągów elektrycznych dla kolei metropolitalnych i podmiejskich na linii pod Wezuwiuszem. Podpisana umowa obejmuje także pełne utrzymanie pociągów przez 5 lat od ich uruchomienia.
W ramach pierwszej dostawy Stadler wyprodukuje 23 pojazdy. W ciągu 8 lat do EAV trafi łącznie 40 składów elektrycznych do obsługi połączeń metropolitalnych i podmiejskich ma wąskotorowej linii pod Wezuwiuszem o rozstawie szyn 950 mm.
Wraz z nabyciem nowego taboru, najstarsze pojazdy będą stopniowo wymieniane, a jakość i zakres usług transportowych ulegnie poprawie.
Prezes EAV Umberto De Gregorio wyraził swoje zadowolenie z rozpoczęcia współpracy z firmą Stadler.
– Rozpoczynamy tym samym proces odnowy floty – podkreślił. – Będzie to miało duże znaczenie dla podniesienia standardów podróżowania pociągami w regionie Kampanii.
Do inwestycji odniósł się także Iñigo Parra, Dyrektor Generalny Stadler Valencia.
– Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani do dostarczenia nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń miejskich i podmiejskich na jednej z najbardziej charakterystycznych i kultowych sieci kolei we Włoszech – dodał. – Cieszymy się, że dzięki naszej technologii i know-how możemy przyczynić się do realizacji ważnego projektu w zakresie mobilności Włochów oraz turystów.
Nowe pociągi elektryczne składają się z trzech wagonów wykonanych z aluminium i mają łącznie ok. 40 m długości. Zostały zaprojektowane tak, by maksymalnie zmniejszyć całkowitą wagę pojazdu. Wyposażone zostały w pięć par drzwi po każdej stronie. Niska podłoga i szerokie drzwi pozwolą poruszać się po wnętrzu osobom o niepełnosprawnym i z większym bagażem.