Tabor

Sukces Stadlera na czeskim rynku tramwajowym

Stadler zaprojektuje, wykona i dostarczy 40 tramwajów dla Ostrawy.

To pierwsze zamówienie Stadlera na czeskim rynku tramwajowym. Łączna wartość kontraktu realizowanego dla przedsiębiorstwa Dopravní podnik Ostrava a.s. (DPO) wynosi ponad 190 mln złotych. Tramwaje dla Ostrawy zostaną zaprojektowane w biurze inżynieryjnym Stadlera w Pradze. Ich produkcja będzie odbywać się częściowo także w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Daniel Morys, Dyrektor Generalny Dopravní podnik Ostrava a.s. i Peter Jenelten, Wiceprezes wykonawczy ds. Marketingu i Sprzedaży Stadlera, podpisali w Ostrawie kontrakt na dostawę tramwajów typu TANGO.

Umowa między DPO i Stadlerem obejmuje dostawę 30 plus 10 dwuczęściowych niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, przystosowanych do jazdy po standardowych torach. Łączna wartość zamówienia wynosi ponad 190 mln złotych. Tramwaje dostosowane do potrzeb DPO zostaną zaprojektowane w biurze inżynieryjnym Stadlera w Pradze, Stadler Praha s.r.o. Pojazdy będą produkowane także w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. „Jestem niezmiernie zadowolony z wyników przetargu i jestem przekonany, że szwajcarska jakość nowych tramwajów spełni oczekiwania naszych pasażerów” – podkreślał Daniel Morys, Dyrektor Generalny Dopravní podnik Ostrava a.s. „Jesteśmy dumni, że mamy możliwość dostarczenia pierwszych tramwajów do Czech i cieszymy się, że będziemy mogli zagwarantować pasażerom w Ostrawie wysoką jakość produktów i komfort podróżowania” – stwierdził Peter Jenelten, Wiceprezes działu Marketingu i Sprzedaży Stadlera. Dwuczęściowe tramwaje dla Ostrawy mają 24,9 m długości, 2,5 m szerokości i 3,6 m wysokości.

Łącznie podróżować może nimi 188 pasażerów, z czego dla 61 osób przewidziane są miejsca siedzące. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i dodatkowo wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich. Mają cztery pary drzwi umożliwiające szybkie wejście i wyjście pasażerów. Tramwaje są w pełni klimatyzowane i osiągają prędkość do 80 km/h. Spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa, a konstrukcja przodu zapewnia w razie wypadku optymalną ochronę pieszych.

Tramwaje Stadlera dzięki sprawdzonej konstrukcji, niskim kosztom eksploatacji i wysokiej niezawodności, stanowią bardzo atrakcyjną ofertę na rynku. Są dopuszczone do ruchu w wielu europejskich krajach: Szwajcarii, Niemczech, Francji, Danii, a także, już w niedalekiej przyszłości, w Rosji. Pierwszy z zamówionych czeskich tramwajów będzie gotowy w lutym 2018 roku. Marta Jarosińska