Wywiady

Szukamy innowacyjnych rozwiązań

Raport Kolejowy rozmawiał z Heirichem Kusmierkiem o rozwiązaniach firmy Bochumer Verein Verkehrstechnik oraz oczekiwaniach co do polskiego rynku kolejowego.

Proszę o krótki opis firmy.

Bochumer Verein Verkehrstechnik (BVV) to jeden z wiodących producentów kół i zestawów kołowych. Nasze początki związane są z początkiem ery kolejowej. Od pomysłu do gotowego produktu BVV opracowuje, projektuje, sprawdza i produkuje kompletne systemy zestawów kołowych, jak również części zestawów kołowych zgodnie z potrzebami naszych klientów.

Dlaczego zdecydowaliście się wejść na polski rynek kolejowy?

Polska jest obecnie największym rynkiem kolejowym w Europie Wschodniej do tego rynkiem bardzo interesującym i zróżnicowanym. Bochumer Verein Verkehrstechnik obsługuje polski rynek – i jest prezentowany na TRAKO – od kilku lat. Dlatego czekamy na spotkanie z naszymi partnerami biznesowymi na TRAKO 2019.

BVV produkuje zestawy kołowe do taboru. Co odróżnia Wasze produkty od produktów konkurencji?

Zawsze szukamy wygodnych i innowacyjnych rozwiązań dla klientów, tak aby zwiększyć konkurencyjność. Innymi słowy- Naszą misją jest zagwarantowanie naszym klientom przewagi konkurencyjnej, zarówno jako producenta, jak i operatora, w celu zdobycia udziału w rynku i poprawy ich pozycji rynkowej.
Nasze podejście zorientowane na rozwiązania to fundament- opracowując innowacyjne koncepcje, ulepszając sprawdzone produkty i badając nowe materiały- od dziesięcioleci jesteśmy liderem we wszystkich tych dziedzinach.

Polska jest obecnie największym rynkiem kolejowym w Europie Wschodniej do tego rynkiem bardzo interesującym i zróżnicowanym.

Które z produktów BVV szczególnie poleci Pan polskim partnerom?

Polski rynek kolejowy jest tak zróżnicowany jak w żadnym innym kraju, a władze kolejowe i producenci OEM stoją przed tymi samymi wyzwaniami- w zależności od ich specyficznych potrzeb dostarczamy koła i systemy zestawów kołowych dla każdego segmentu klientów, np. transportu towarowego, ale też pasażerskiego, lokomotyw, szybkiej kolei, a także lokalnego transportu publicznego.
Ale oczywiście zawsze prezentujemy innowacyjne rozwiązania dla różnych sektorów kolejowych, np. podczas TRAKO pokażemy hybrydowe koło BVV do transportu lokalnego z aluminiową felgą w centrum uwagi. Koło waży 30 procent mniej niż koło stalowe Pozwala to na znacznie mniejsze obciążenia osi i większe wzrosty obciążenia – co zapewnia ogromne korzyści konkurencyjne.
Kolejny aktualny przykład rozwiązania dla sektora transportu towarowego- nasze koło wagonu towarowego RI 028 – obecnie jedno z najlżejszych kół na rynku – z typową wysklepioną tarczą koła, zostało opracowane specjalnie do bardzo wysokich obciążeń termicznych podczas hamowania klockowego. Spełnia wszystkie standardowe wymagania w zakresie naprężeń szczątkowych i odkształceń. Razem z nowymi zestawami kołowymi RI 30 i RI 31 zapewniamy bezpieczne, trwałe i ekonomiczne rozwiązanie, które spełnia wszystkie wymagania klientów.

W Polsce jest kilku producentów zestawów kołowych i osi do taboru. W jaki sposób zamierzacie z nimi konkurować?

Naszą specjalnością jest niezawodność i orientacja na klienta. Oferujemy szeroką gamę konstrukcji kół i zestawów kół dostosowanych do potrzeb klienta i certyfikowanych zgodnie z obowiązującymi normami międzynarodowymi (DIN EN) i TSI.
Podam przykład sektorze kolei dużych prędkości. Przy wymaganiach takich jak prędkości do 380 km/h, wahania temperatury od -40 ° C do + 45 ° C, wilgotność do 95%, odporność na silny wiatr, deszcz, śnieg i kwaśne deszcze, burze piaskowe i mgła solna. Nasze nowe koło przeznaczone dla tego typu kolei oparte jest na nowym materiale UltraDur ER8H, który został opracowany wspólnie z naszym klientem CRRC (CRRC Corporation Limited- chiński producent taboru- przyp. red.), i zapewnia płynną pracę i przebiegi dostosowane do potrzeb.

Zostaliście członkiem Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei. Czego oczekujesz od tej współpracy?

Tworzenie sieci na wysokim poziomie, komunikacja i wspólne doświadczenia są zawsze niezbędne do dalszego tworzenia, wspierania i rozwijania naszych rozwiązań i produktów na rynkach. Izba Kolejowa zapewnia nam idealną platformę i wspaniałe możliwości realizacji tych celów.

MD

Dodaj komentarz