Inwestycje Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Szybciej z Warszawy do Lublina. Pociągi pojadą nawet 160 km/h

Z Warszawy do Lublina pojedziemy pociągami z prędkością 160 km/h. Na zmianę pozwolił montaż nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym i modernizacja linii.

W niedzielę 12 marca w życie wejdzie korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów. Wówczas na linii kolejowej OtwockLublin Główny zwiększy się prędkość pociągów do 160 km/h. Z Lublina do Warszawy Wschodniej skład PKP IC przejedzie w 1 godzinę i 42 minuty. To 17 minut szybciej niż do tej pory.

Podniesienie prędkości na linii kolejowej było możliwe dzięki uzyskaniu certyfikacji dla nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Efekty prac na linii OtwockLublin już widać. W ramach inwestycji zmodernizowano tory i sieć trakcyjną, a także 42 przejazdy kolejowo-drogowe na odcinku 150 km.

Pociągi przejeżdżają sprawniej po 13 nowych i 31 zmodernizowanych mostach i wiaduktach kolejowych – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. – Pasażerowie korzystają z 77 nowych, bardziej komfortowych i wyższych peronów. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Lepszy dostęp do kolei w Lublinie zapewnia nowo wybudowany przystanek Lublin Zachodni. Zwiększyło się bezpieczeństwo za sprawą budowy 11 i modernizacji 4 przejść podziemnych.

 

Prace o wartości 3,5 mld zł, prowadzane są w ramach projektu “Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku WarszawaOtwockDęblinLublin, etap I”.

Obecnie PKP PLK prowadzą roboty budowlane na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer i prace przygotowawcze do modernizacji odcinka Warszawa Wawer – Otwock. Efektem realizacji projektu “Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku WarszawaOtwockDęblinLublin, etap II” będzie umożliwienie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego poprzez budowę czterech torów między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Dzięki temu skróci się czas przejazdu w relacjach dalekobieżnych, wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem. Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.

Dodaj komentarz