Pasażer Tabor

Szybsza sprzedaż biletów w pociągach Kolei Dolnośląskich

Załogi pokładowe Kolei Dolnośląskich wyposażone zostały w nowe zestawy konduktorskie. Będą służyły one m.in. do sprzedaży biletów na pokładzie i ich kontroli.

Fot. nadesłane

Możliwości płatności kartą lub telefonem w pociągach Kolei Dolnośląskich wprowadzono już w kwietniu 2020 roku. Od tego czasu wszyscy konduktorzy mają do dyspozycji mobilne terminale do płatności bezgotówkowych.

Teraz załoga wyposażona zostanie w zestawy do sprzedaży biletów, składające się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek.

– Stale szukamy przestrzeni do podnoszenia komfortu podróży. Wiemy jak bardzo nasi pasażerowie cenią swój czas, a nowe terminale przyspieszą sprzedaż, druk i kontrolę biletów ­– powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich – Będzie sprawniej, szybciej i nowocześniej, a nasi pracownicy z pewnością docenią również o połowę mniejszą wagę nowych zestawów.

 

Dzięki wprowadzeniu nowych urządzeń, podróżni zostaną obsłużeni szybciej i łatwiej. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność, po wydruk będzie dwa razy krótszy, niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali. Będzie to możliwe m.in. dzięki sugerowaniu stacji początkowej podróży na podstawie danych GPS.

– Aplikacja obsługująca terminale wyposażona jest w dodatkowe funkcje, np. możliwość dyktowania raportów służbowych głosowo, choć oczywiście można je również wpisać ręcznie, czy zgłaszanie usterek pojazdu. Te udogodnienia uproszczą przygotowanie i przyspieszą obieg kluczowych raportów – dodaje Stawikowski.

 

Trwają ostatnie testy wdrożeniowe, podczas, których pilotażowa grupa drużyn konduktorskich zgłasza swoje uwagi dla usprawnienia działania systemu. Planowo, w połowie grudnia, 240 zestawów z terminalami trafi do wszystkich kierowników i konduktorów dolnośląskiego przewoźnika.

Czytaj dalej >