Inwestycje

Tak wyglądać będzie nowa stacja Warszawa Zachodnia [WIZUALIZACJE]

Nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia – tak poprawi się komfort podróżnych na nowej stacji Warszawa Zachodnia. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę ze spółką Budimex na modernizację obiektu. Inwestycja kosztować będzie 1,9 mld zł netto. Prace zakończą się do 2023 r.

Wizualizacja (Fot. za PKP PLK)

– Przebudowa Warszawy Zachodniej to rewolucja na mapie transportowej Warszawy. Dziennie z tej stacji korzystają tysiące pasażerów. Po zakończeniu przebudowy pojawi się więcej pociągów dalekobieżnych i podmiejskich. To kolejny krok na drodze do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Tak wygląda realizacja Planu Dudy w praktyce, podpisana umowa na 2 mld zł stworzy blisko 500 miejsc pracy przy samej przebudowie stacji kolejowej – powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

 

O inwestycjach kolejowych mówił także wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej.

– polska od lat realizuje inwestycje kolejowe dofinansowane ze środków unijnych. Tylko w perspektywie 2014-2020 na rozbudowę i modernizację linii i obiektów kolejowych w naszym kraju zarezerwowaliśmy w budżecie unijnym ponad 40 mld złotych. kolej będzie również ważnym obszarem inwestowania pieniędzy europejskich w nowej perspektywie – powiedział Grzegorz Puda, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej.

 

Do przebudowy odniósł się prezes Zarządu PKP PLK.

– Przebudowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warszawa Zachodnia będzie najnowocześniejszą stacją kolejową w Polsce. Codziennie tysiące pasażerów kolei aglomeracyjnej i dalekobieżnej zyska atrakcyjne podróże i sprawne połączenia z komunikacją miejską. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do potrzeb wszystkich pasażerów. Nowe możliwości stacji zwiększą rolę kolei w systemie komunikacji Warszawy, województwa mazowieckiego i Polski – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.