Pasażer Wydarzenia

Taniej z Bliskimi – rekordowe zainteresowanie ofertą PKP Intercity

Oferta Taniej z Bliskimi od PKP Intercity bije rekordy popularności. Skorzystało z niej ponad 5 mln pasażerów.

Oferta Taniej z Bliskimi funkcjonuje w PKP Intercity od lipca 2022 r. (Fot. PKP Intercity)
Oferta Taniej z Bliskimi funkcjonuje w PKP Intercity od lipca 2022 r. (Fot. PKP Intercity)

W ramach oferty Taniej z Bliskimi sprzedano już 2 mln biletów. Umożliwiły one podróż po Polsce 5 mln osób. Wprowadzona w lipcu promocja pozwala zakupić bilet z 30 proc. zniżką.

Jak tłumaczy PKP Intercity, aby z niej skorzystać wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób pociągami krajowymi kategorii IC lub TLK oraz zakupić bilet najpóźniej dzień przed wyjazdem. Pasażerowie mogą nabyć bilet na 30 dni przed odjazdem pociągu – zarówno online, jak i w kasach biletowych.

Co istotne oferta łączy się z ulgami ustawowymi, co pozwala znacząco obniżyć koszt podróży rodzicom z dziećmi czy grupie studentów. Po siedmiu miesiącach jej funkcjonowania sprzedano już 2 miliony biletów, z których skorzystało ponad 5 milionów podróżnych.

Narodowy przewoźnik, oprócz oferty biletowej, rozwija zdalne kanały sprzedaży. Jest to część strategii rozwoju, która ma na celu usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych. Polacy najchętniej kupują bilety przez Internet, dlatego możliwość ich kupna na przejazd pociągami PKP Intercity zaczęła systematycznie pojawiać się na platformach mPay, e-podróżnik.pl i Koleo w 2022 roku. Dziś przekroczono granicę 1,5 sprzedanych mln biletów we wspominanych kanałach.

– Satysfakcjonująca podróż zaczyna się już na etapie zakupu biletów i dlatego ten etap ulepszamy. Współpracujemy z naszymi partnerami, aby każdy mógł zakupić bilet w preferowanej aplikacji. Niezależnie czy to aplikacja Koleo, PKP Intercity czy strona e-podróżnik.pl cel jest zawsze jeden, a jest nim podróż pociągiem PKP Intercity – podsumował Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity

 

Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki wprowadzeniu polityki ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło na jesieni 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów. Znacznie upraszcza to kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Sprzedaż agencyjna jest bowiem dużym udogodnieniem dla osób, które korzystają z transportu mieszanego. Dzięki niej bilety różnych przewoźników można kupić w jednej aplikacji.

Dodaj komentarz