global Tabor Wydarzenia

TransComfort zaprojektował komponenty do pojazdów Elf.eu bydgoskiej PESY

TransComfort, Business Unit of M&MR Trading Polska Sp. z o.o., dostarczy elementy gumowo-metalowe zawieszenia dla pojazdów Elf.eu bydgoskiej PESY, które w grudniu 2021 roku rozpoczną obsługę połączeń czeskiego przewoźnika RegioJet. Jako nieliczni na polskim rynku zaoferowaliśmy komponenty, które wykazują pełną zgodność z normą palnościową EN 45545-2 na poziomie HL2.

Fot. Pesa Bydgoszcz

PESA Bydgoszcz podpisała umowę z czeskim prywatnym przewoźnikiem RegioJet na dostawę siedmiu dwuczłonowych pojazdów EZT. Będą to pierwsze pojazdy dwusystemowe wyprodukowane przez PESĘ, które otwierają nową platformę Elf.eu, skierowaną na rynki międzynarodowe. Elfy.eu mają obsługiwać regionalne połączenia w Czechach w regionie Usti od grudnia 2021 roku.

Jednostka Elf.eu jest oparta na platformie Elf2. Pojazdy będą zielone, co wynika z wymagań regionu usteckiego, który wybrał kolor zielony dla wszystkich pojazdów swojego systemu transportowego. Elfy.eu będą pierwszymi jednostkami dwusystemowymi tego typu przygotowanymi przez producenta do kursowania na sieciach o dwóch rodzajach zasilania – AC 25 kV 50Hz i DC 3kV.

TransComfort, BU M&MR Trading Polska sp. z o.o., wspólnie z producentami zaprojektował i dostarczy elementy gumowo-metalowe zawieszenia dla pojazdów Elf.eu, które wykazują pełną zgodność z normą EN 45545-2 na poziomie HL2. Norma ta wymaga spełnienia szeregu parametrów podczas ekspozycji na ogień takich, jak: szybkość wydzielania ciepła (MARHE), emisja dymu oraz jego toksyczność. W pojeździe Elf.eu wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia wraz z systemami pneumatycznymi będą spełniały tę normę. 

Do tej pory spełnienie warunków normy EN 45545-2 dla elementów metalowo-gumowych zawieszenia było problematyczne, ponieważ wszelkie dodatki do mieszanki gumowej, które miały zapewnić zwiększoną odporność na ogień, powodowały pogorszenie się parametrów fizycznych i żywotności komponentu. Adaptacja jakichkolwiek istniejących rozwiązań do spełnienia tej normy była niemożliwa, dlatego TransComfort wspólnie z producentami zaprojektował te elementy gumowo-metalowe od nowa. Ponadto, do projektu Elf.eu dostarczymy także kompletne stabilizatory oraz kompaktowe łożyska do zestawów kołowych.

Transcomfort oferuje nie tylko standardowe produkty oraz systemy, ale także projektuje i adaptuje dane rozwiązania do wymagań projektu czy oczekiwań Klienta. Obecnie bez zgodności z normą EN 45545-2 niemożliwe jest uzyskanie homologacji pojazdu szynowego i dopuszczenie go do eksploatacji.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz