Pasażer Wydarzenia

W 4,5 godziny Pendolino z Warszawy do Przemyśla? PKP Intercity otrzymało zgodę od UTK na uruchamianie komercyjnych pociągów

PKP Intercity otrzymało zgodę na uruchamiane komercyjnych pociągów na trasie Kołobrzeg – Przemyśl Główny. Przewoźnik dalekobieżny będzie mógł obsługiwać trasę przy wykorzystaniu jednostek ED250.

Fot. Jakub Hałun / Commons Wikimedia

W czerwcu 2022 roku PKP Intercity skierowało wniosek do UTK o przyznanie otwartego dostępu na trasie krajowej KołobrzegPrzemyśl Główny – Kołobrzeg w okresie od 10 grudnia 2023 roku do 9 grudnia 2028 roku.

Dzisiaj Urząd poinformował o przychyleniu się do wniosku przewoźnika. Oznacza to, że PKP Intercity otrzymało zgodę na prowadzenie ruchu na liniach kolejowych nr 1, 2, 4, 8, 9, 64, 91, 202, 402 oraz 570 na potrzeby obsługi codziennie 16 pociągów na dobę na szlaku KołobrzegPrzemyśl Główny.

Przewoźnik uprawniony jest do uruchamiania pociągów, na podstawie niniejszej decyzji, w pełnej relacji, tj. na trasie KołobrzegPrzemyśl Główny – Kołobrzeg, oraz w częściowych relacjach, tj. na trasach: Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia; Warszawa Wschodnia – Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia; KołobrzegKraków Główny – Kołobrzeg; Gdynia Główna – Przemyśl Główny – Gdynia Główna oraz Gdynia Główna – Kraków Główny – Gdynia Główna – informuje Urząd Transportu Kolejowego.

 

Postoje handlowe

Zgodnie z decyzją Prezesa UTK, PKP Intercity będzie mogło wprowadzić postoje handlowe na następujących stacjach: Kołobrzeg, Ustronie Morskie, Koszalin, Sławno, Słupsk, Lębork, Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Tczew, Malbork, Iława Główna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Łańcut, Przeworsk, Jarosław, Przemyśl Zasanie i Przemyśl Główny.

Ciekawy jest także zapis w decyzji, gdzie czytamy, że na trasie KołobrzegPrzemyśl Główny – Kołobrzeg, PKP Intercity będzie realizować przewozy przy wykorzystaniu pojazdów ED250 lub składów wagonowych. Oznacza to, że teoretycznie przewoźnik mógłby od grudnia br. uruchomić Pendolino do Przemyśla. Interesujący jest także czas podróży do Przemyśla. Zgodnie z projektem rozkładu jazdy, który miałby obowiązywać od grudnia 2023 roku, wskazano że z Warszawy Centralnej do Przemyśla Głównego dojedziemy w 4,5 godziny, co miałoby oznaczać skrócenie podróży aż o półtorej godziny.

Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r. na trasie KołobrzegPrzemyśl Główny
Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r. na trasie KołobrzegPrzemyśl Główny
Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r. na trasie KołobrzegPrzemyśl Główny
Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r. na trasie Przemyśl Główny – Kołobrzeg

Dodaj komentarz