Konsorcjumm na czele którego stoi firma Webuild zaprojektuje i wybuduje 22,5-kilometrowy odcinek linii kolejowej w północnych Włoszech. Wartość wygranego kontraktu to 1,07 mld euro.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/198928581_4061922890562102_1963684471279628069_n.jpg)
Odcinek, na którym realizowane będą prace, rozciąga się przez 22,5 km od tunelu bazowego Brenner przez Fortezza i Ponte Gardena w pobliżu Alp. Tunel Brenner będzie najdłuższym tunelem kolejowym na świecie. Trasa o łącznej długości 64 km wieść będzie pod Alpami i stanie się kluczową częścią europejskiej sieci zrównoważonej mobilności. Odcinek ten połączy Weronę z Monachium przez Innsbruck.
Przetarg ogłosiła włoska firma kolejowo-infrastrukturalna Rete Ferroviaria Italiana. W skład zwycięskiego konsorcjum wchodzi także firma budowlana Implenia AG.